Tipy, ako rozbehnúť e-shop s minimálnymi nákladmi

Kvalitný e-shop nemusí stáť veľa peňazí. Hlavne, ak s podnikaním len začínate ako nováčik popri inej práci či na materskej alebo otcovskej dovolenke.

04.10.2022 00:00
TB, pr, nepouzivat Foto:

Možno aj vy patríte k tým, čo niečo doma tvoria a vyrábajú pre rodinu, priateľov a známych. V určitom momente vo vás môže dozrieť myšlienka, že by ste to chceli robiť vo väčšom. Spätná väzba okolia je povzbudivá, záujemcovia pribúdajú a vy cítite, že to má potenciál. A tu už prichádza na rad nielen administratíva v podobe založenia živnosti – ktorú, mimochodom, dnes už tiež viete vybaviť rýchlo, lacno a online, ale aj k tvorbe webu s e-shopom a k nevyhnutnej marketingovej podpore, aby sa o vás ľudia vôbec dozvedeli. Dobrá a užitočná pravda je, že sa to dá všetko vybaviť lacno a efektívne.

Ako na založenie e-shopu v troch krokoch

Digitálna forma predaja je v podstate nevyhnutnosťou a celá infraštruktúra, ktorá tomu pomáha, je v dnešnej dobe už skutočne dobre postavená. V podstate nemusíte vôbec vyjsť z domu, aby ste rozbehli svoj vysnívaný biznis, ktorý je pre vás zároveň koníčkom. Poďme sa teda pozrieť, ktoré tri základné kroky je potrebné spraviť.

Krok 1: Výber mena značky (domény) a predajnej platformy

Meno alebo značka vášho e-shopu je v podstate vývesnou tabuľou či identifikátorom vášho obchodu. Čím jednoduchší, výstižnejší a zapamätateľnejší názov, tým lepšie pre vás. Potenciálny zákazník sa zväčša nerozhoduje len podľa ceny, ale – hlavne – podľa emócie, a preto je dôležité, aby hneď na začiatku pocítil niečo ako súznenie. Mať však len web nestačí a na rad prichádza aj výber používateľsky komfortnej platformy pre digitálny predaj. Nepotrebujete na to žiadne IT vzdelanie, na trhu je množstvo dostupných hotových riešení. Ich nastavenie a cena sa odvíja od toho, v akom rozsahu chcete začať. Zvyčajne však základné balíky nepresahujú poplatok 30 eur na mesiac.

V Tatra banke získajú noví klienti, začínajúci podnikatelia, príležitosť vytvoriť si vďaka jej partnerom webovú stránku a e-shop za zvýhodnených podmienok. Zároveň získajú aj štartovací balíček v hodnote až 100 eur na marketingové zviditeľnenie ich biznisu. #slobodunapadom

Krok 2: Personalizácia platformy a vloženie produktov

Vedeli ste, že väčšina nakupujúcich zatvorí okno e-shopu po cca 10 až 20 sekundách v prípade, že nenájdu „na prvú“, čo hľadali? Aj preto je personalizácia a intuitívne usporiadanie produktov v e-shope kľúčové. Okrem ceny je nevyhnutné prehľadne a transparentne uviesť aj informácie o bližšej špecifikácii produktu, jeho váhe či veľkosti. Samozrejme, dbajte aj na vizuálnu stránku samotných nafotených produktov. Venujte tomu trochu viac času, zamyslite sa nad tým, kto je váš potenciálny zákazník, čo uprednostňuje, čo sa mu páči a na čo najlepšie reaguje. Popýtajte sa aj v okolí, no pozor, nesnažte sa vyhovieť vkusu každého. Aj v tomto prípade platí, že menej je viac a decentnosť skôr pomôže, ako ublíži.

Krok 3: Platobné metódy a spôsob doručenia

Dnes to už iba s platbou na dobierku ďaleko nedotiahnete. Zákazníci uprednostňujú online spôsoby platby a rýchle prevzatie tovaru od kuriéra či vo výdajni. Platby okamžitým prevodom či kartou sú veľmi obľúbené. Bezpečnosť platieb docielite prostredníctvom SSL certifikátov, ktoré bežne poskytujú e-shopové platformy aj v základných balíkoch, a teda sa nemusíte zaťažovať ďalšími dodatočnými systémami.

Ak nemáte vôbec žiadny budget, určite sa nájde vo vašom okolí niekto, kto vám rád pomôže s vytvorením webu. No ak máte predsa len aspoň trochu peňazí, zvážte využiť služby profesionálov. Aj tu sa nájdu tí lepší a tí horší, no určite vás to nevyjde viac ako pár desiatok eur ročne. Ďalším dôležitým faktorom je aj vhodne zvolený podnikateľský účet. V Tatra banke aktuálne získate k novému podnikateľskému účtu množstvo ďalších benefitov, ktoré vám pomôžu rozbehnúť váš vysnívaný biznis za výhodných podmienok.

chyba