Životné poistenie pomôže aj pri koronavíruse. Vybavíte ho jednoducho aj z domu

Nečakaný vznik poistnej udalosti nezastaví ani karanténa. Čo robiť, keď vám vznikne škoda? A možno vás práve „korona“ časy vedú k dlho odkladanému uzatvoreniu životnej poistky. Životné poistenie je práve v dnešnej dobe aktuálnejšie ako kedykoľvek predtým. Vďaka nemu a príslušnému pripoisteniu totiž v prípade dlhodobejšej práceneschopnosti či pobytu v nemocnici získate náhradu príjmu vo vami nastavenej výške.

29.04.2020 00:00
grape, PR článok, nepoužívať Foto:

V najdlhšie fungujúcej poisťovni na Slovensku, KOOPERATIVA, zareagovali rýchlo viacerými praktickými opatreniami. Poistku tu môžete uzavrieť bez nutnosti návštevy pobočky či stretnutia s poistným poradcom. Všetko vybavíte telefonicky alebo cez klientsky portál. Oplatí sa teda využiť obdobie čakania na ústup epidémie a postupné zvoľňovanie nutných opatrení na to, aby ste si vybavili to, čo inokedy môže zabrať oveľa viac času.

Životné poistenie aj bez zdravotnej dokumentácie

Mať finančnú rezervu pre prípad výpadku príjmu je počas aktuálnych obmedzení pre mnohých akútnejšie ako inokedy predtým. Životné poistenie dokáže pokryť aktuálne všetky dôležité riziká, medzi ktoré určite patrí pobyt v nemocnici, dlhodobá práce neschopnosť či riziko vážnych chorôb. Z bezpečnostných aj praktických dôvodov sa však teraz pre vyskladanie si životnej poistky na mieru nemusíte stretnúť s nikým osobne. „Stačí sa skontaktovať s ktorýmkoľvek poistným poradcom, ktorý vám pripraví poistnú zmluvu na základe analýzy toho, čo potrebujete. Pre uzatvorenie životnej poistky nie je po novom nutné poisťovni dodať ani zdravotnú dokumentáciu. Zmluva príde klientovi elektronicky a pre jej uzatvorenie stačí zaplatiť poistné,“ vysvetľuje Silvia Nosková Illášová z poisťovne KOOPERATIVA a dodáva, že všetky kontaktné formuláre a telefónne čísla na poistných poradcov vo vašom okolí sú k dispozícii na webovej stránke www.koop.sk.

Foto: Kooperativa
grape, PR článok, nepoužívať

Havarijné poistenie aj bez obhliadky auta

Hoci v týchto mesiacoch jazdíme menej, ak potrebujete uzatvoriť havarijné poistenie či povinné zmluvné poistenie, aj to vybavíte úplne bezkontaktne vrátane vstupnej obhliadky pri havarijnom poistení. To isté platí, aj keď sa rozhodnete využiť tento čas na vyriešenia poistenia domácnosti či nehnuteľností. Rovnako ako pri životnom poistení stačí sa obrátiť na ktoréhokoľvek poistného poradcu telefonicky alebo mailom. Prípadne využiť online formulár na stránke poisťovne.

Bezkontaktné vyriešenie poistných udalostí

Riziko krádeže, požiaru či inej škody na majetku je nevyspytateľné. Ak zafunguje zákon schválnosti a potrebujete zrovna v tomto čase obmedzení riešiť nepríjemnú situáciu, aj tieto stavy vrátane obhliadky sa dajú teraz vybaviť bezkontaktne. Škodovú udalosť môžete poisťovni KOOPERATIVA nahlásiť telefonicky na bezplatnom čísle 0850 111 577, a to 24 hodín denne alebo online na webovej stránke poisťovne, kde stačí vyplniť online formulár pre registráciu škôd. Rovnako bezkontaktne nahlásite aj poistné udalosti dotýkajúce sa životného a úrazového poistenia.

Všetko máte v notebooku či telefóne

Ak potrebujete skontrolovať svoje poistky a ubezpečiť sa, že sú správne nastavené a zaplatené, prípadne potrebujete zistiť detaily o splatnosti, aj to môžete teraz urobiť kdekoľvek a kedykoľvek. Elektronický portál www.ekooperativa.sk, dostupný aj cez web poisťovne KOOPERATIVA, je jednoduchý nástroj, umožňujúci mať kedykoľvek prehľad o svojich poistných zmluvách a o stave svojich poistných udalostí. „Naši klienti si už pred vypuknutím pandémie mnoho vecí dokázali vybaviť elektronickou formou vďaka klientskemu portálu. Táto forma komunikácie je dostupná nonstop a v súčasnosti je pre mnohých ešte komfortnejšia. Prístup do eKooperativa umožňuje mať po ruke zmluvy, uzatvoriť si vybrané druhy poistenia, zaplatiť poistné online a pomáha aj pri riešení poistných udalostí,“ približuje Silvia Nosková Illášová.

Foto: Kooperativa
grape, PR článok, nepoužívať

Otázky, ktoré vás zaujímajú

Poisťovňa KOOPERATIVA nám zaslala aj niekoľko otázok klientov, na ktoré sa zvyknú Slováci ohľadom situácie s koronavírusom a bezpečnostnými opatreniami často pýtať. Hovorkyňa Silvia Nosková Illášová v tejto súvislosti radí nasledovne:

Ak by som ostal kvôli potenciálnej nákaze seba alebo blízkych dlhšie v karanténe a prišiel tak o príjem, ako mi môže pomôcť životné poistenie?

„Pri životnom poistení sa môžete pripoistiť veľmi jednoducho aj pre prípad práceneschopnosti. V praxi to znamená, že počas dlhodobého výpadku príjmu budete dostávať vami nastavenú výšku náhrady príjmu. Poisťovňa vypláca poistné pri rozličných príčinách PN. Platí to aj pre chrípkové a akékoľvek iné vírusové ochorenia, vrátane nového koronavírusu. Pri všetkých týchto prípadoch platí, že poistnou udalosťou sa chápe práceneschopnosť trvajúca dlhšie ako 21 dní, čiže nárok na poistné plnenie vzniká od 22. dňa.“

Čo robiť, keď mám životnú poistku, ale chcem si ju kvôli terajším obavám nastaviť inak?

„Uvedomujeme si, že v tomto čase našich klientov ohrozujú aj riziká, ktoré pred časom nevnímali a záleží nám, aby sme im mohli v týchto neľahkých časoch podať pomocnú ruku. Preto odporúčame aktualizovať si aj staršie typy životných poistiek, aby v prípade poistnej udalosti dostali klienti poistné plnenie podľa ich očakávaní. Odporúčame postupovať tu taktiež kontaktom na diaľku cez kontakty uvedené na našej stránke www.koop.sk.“

Potrebujem uzavrieť havarijné poistenie, ako mám teraz vybaviť dokumentáciu auta?

„Za súčasných opatrení vám na to postačí skontaktovať sa s poisťovňou a vyhotoviť si vlastnú fotodokumentáciu zo samoobhliadky auta. Z poisťovne dostanete stručný manuál, ako na to. Keď nám túto fotodokumentáciu zašlete naspäť mailom, poisťovňa ju skontroluje. V prípade potreby si vyžiada dodatočné fotografiu. A keď bude všetko v poriadku, príde vám vyhotovená zmluva o havarijnom poistení.“

S akými ochrannými prostriedkami pracujú technici poisťovne pri obhliadke škody?

„Aj tu pamätáme na maximálne bezpečnostné opatrenia. Obhliadky škôd realizujú technici v špeciálnom hygienickom režime s ochrannými pomôckami bez dotýkania sa obhliadaných predmetov alebo rovnako ako pri vstupnej obhliadke, klient pošle fotodokumentáciu elektronicky bez nutnosti stretnutia s technikom.“

chyba