Od dodávateľa energií požadujte viac

Dobrý vzťah medzi dodávateľom energií a klientom by mal byť postavený na dôvere, otvorenej komunikácii a na dodržiavaní podmienok.

02.09.2013 08:00
ZSE - inzercia Foto:

Každý dodávateľ by mal brať na vedomie, že je len na ňom, ako sa k zákazníkovi bude správať. Od toho sa bude potom odvíjať aj ich ďalší vzťah. Nie je to len predať zákazníkovi produkt alebo službu, ale poskytnúť mu aj pridanú hodnotu, ktorú akosi prirodzene očakáva. A to najmä v časoch, keď má na trhu niekoľko možností, kde si môže vybrať spomedzi viacerých dodávateľov energií.

Vždy o niečo viac
Dnešný zákazník veľmi citlivo vníma, ako k nemu jeho dodávateľ pristupuje. Či už vo forme spoľahlivej dodávky elektriny alebo plynu bez výpadkov, včasného vyplácania preplatkov, dostupnej zákazníckej linky a aktuálnych informácií na webstránke. Kedysi na uzatvorenie dobrého obchodu stačila ústna dohoda a podanie rúk. V priebehu rokov sa však táto situácia zmenila. Dnešní obchodníci fungujú na dobrých vzťahoch so zákazníkom a uzatvorených zmluvách. Vzťah medzi dodávateľom a zákazníkom sa však podpisom zmluvy nekončí.„Myslíme si, že budovanie dlhodobého vzťahu so zákazníkmi je možné najmä vďaka poskytovaniu dodatočných výhod. Preto neustále rozširujeme portfólio našich doplnkových služieb. K elektrine a plynu môže každý zákazník získať bezplatnú službu ZSE Asistuje na odstránenie a úhradu havárií a porúch spotrebičov v domácnosti do 150 EUR na jednu poistnú udalosť. Pre zákazníkov, ktorí stavajú dom alebo predávajú byt, sme pripravili službu Energetický certifikát za bezkonkurenčnú cenu 118 EUR s DPH. Okrem toho majú k dispozícii bezplatné energetické poradenstvo. V rámci vernostného programu si zákazníci môžu uplatniť zľavy u našich zmluvných partnerov až do 35 %,“ hovorí Ing. Tatiana Tilňaková, vedúca produktového manažmentu ZSE Energia.

Čím sa vyznačuje spoľahlivý dodávateľ energií
Jednoduchá komunikácia – ponuky od dodávateľov energií bývajú pre zákazníkov často nezrozumiteľné. V záujme dodávateľa by mala byť najmä zrozumiteľnosť a transparentnosť. Informácie, ktoré sú pre zákazníka dôležité, povie jednoducho a otvorene.
Odbornosť – energetika je oblasťou, ktorá si vyžaduje odborné vedomosti a profesionalitu. Spoľahlivý dodávateľ zákazníkov vzdeláva v oblasti šetrenia energiami, podomového predaja a odovzdáva im svoje dlhoročné skúsenosti.
Včasné vracanie preplatkov – spoľahlivý dodávateľ = istota a stabilita. Len silný a spoľahlivý dodávateľ energií si plní svoje finančné záväzky včas a v plnej výške.
Komplexné služby – dodávkou elektriny a plynu sa povinnosti dodávateľa zďaleka nekončia. Zákazníci by sa naňho mali spoľahnúť v rôznych životných situáciách. Napríklad, keď potrebujú poradiť pri výmene okien, zatepľovaní alebo keď sa doma pokazí kotol či treba opraviť práčku.

chyba