Kúpili ste biele, bude z toho červené

Vďaka spolupráci s Lidlom získa Stredná odborná škola vinársko-ovocinárska v Modre barikové sudy na výrobu červeného vína. Pod názvom „Kupuj biele, bude červené realizoval Lidla druhý ročník projektu so Strednou odbornou školou vinársko-ovocinárskou v Modre. Výsledkom je podpora v hodnote 5000 € určená na skvalitnenie vzdelávacieho procesu budúcich vinárov.

09.11.2020 11:50

Diskontný reťazec zaradil v polovici septembra do predaja štyri biele vína z produkcie spomenutej SOŠ, jedinej svojho zamerania na Slovensku, a za každú predanú fľašu venoval škole 1 € na nákup barikových sudov určených na výrobu červeného vína. Zákazníci mali tento rok na výber zo štyroch druhov bielych vín: Chardonnay, Rulandské šedé, Rizling rýnsky a Tramín červený. „Našu ponuku vín neustále rozširujem a taktiež sa snažíme zvyšovať podiel slovenských výrobkov v našich predajniach. Zároveň chceme podporovať slovenských dodávateľov a vzdelávať ich tak, aby boli konkurencieschop­nejší a dokázali sa eventuálne presadiť aj v zahraničí. V tomto projekte sa ideálne spájajú všetky spomenuté myšlienky a preto sme radi, že sme úspešne zrealizovali už jeho druhý ročník,“ povedal Mário Lalík, nákupca Lidl Slovenská republika zodpovedný aj za sortiment vín.

Foto: LIDL
Lidl-vino-pr-clanok-reklama-nepouzivat
„Sme veľmi radi, že aj tento ročník spolupráce zákazníkom ‚chutil‘, pretože do každej fľaše vkladáme srdce. Z pohľadu výchovy budúcich vinárov je dôležité, že naši študenti sa na výrobe vína podieľajú vo všetkých fázach a už pri ručnom zbere hrozna vnímajú chuť a vôňu daných odrôd. Teší ma, že naši žiaci opäť získajú podporu, vďaka ktorej sa budú môcť ďalej rozvíjať a rozšírime ponuku našich vín. Naša škola bude už onedlho vyrábať červené víno z mladej slovenskej odrody Dunaj vo vysokej kvalite,“ povedala Ing. Monika Kisová, riaditeľka jedinej SOŠ vinársko-ovocinárskej na Slovensku.

Lidl dlhodobo realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 145 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Lidl rozšíril svoju ponuku o tematických týždeň „Vyrobené na Slovensku“ a oslovil tiež slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky.

V obchodnom roku 2019 zaplatil Lidl slovenským dodávateľom viac ako 321 500 000 € v nákupných cenách. Medziročne ide o nárast na úrovni 13% alebo inak povedané o takmer 40 miliónov € viac. Domáci dodávatelia zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl Slovenská republika, čo zároveň tvorí najväčší podiel závozu pre diskontný reťazec. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky s 22%.

O aktivitách Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej v Modre sa dozviete viac na jej webovej stránke: www.svosmo.edupage.org.

Vždy aktuálne a zaujímavé informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete na www.lidl.sk, www.spolocenskazodpovednost.sk a na sociálnych sieťach.

Facebook
Instagram
YouTube Lidl Slovensko
YouTube Kuchynalidla
LinkedIn

chyba