Silné reči v prospech detí

Komici z populárnej stand-up show Silné reči a Nadácia pre deti Slovenska, spojili svoje sily na pomoc deťom.

19.03.2018 08:00
banner 480x360 pxl - pravda

Nadácia pre deti Slovenska dlhodobo zapája do svojich komunikačných kampaní známe osobnosti z kultúrneho a spoločenského života. Sériu televíznych spotov z pred pár rokov, v ktorých si pani Milka Vášáryová nechá od malého dievčatka hodiť do tváre šľahačkovú tortu, alebo v nich pán Ladislav Chudík rozpráva detským hlasom, si na Slovensku pamätá snáď každý. Jedna z najstarších slovenských nadácií aktuálne spojila sily s komikmi zo stand-up comedy show Silné reči a ich prostredníctvom sa uchádza o darovanie 2% z daní.

Na Slovensku pôsobí Nadácia pre deti Slovenska už viac ako 23 rokov. Za ten čas prostredníctvom svojich grantových programov podporila stovky organizácií, ktoré s deťmi pracujú. V mnohých prípadoch pomáha tam, kde zlyháva štát a otvára témy, ktoré sú na okraji záujmu. Napríklad potrebu začleňovať zdravotne znevýhodnené deti do bežného školského prostredia vedľa zdravých kamarátov, pomoc týraným deťom v krízových centrách, podporu detí, ktoré prišli o niekoho blízkeho a množstvo ďalších dôležitých oblastí.

Osem známych komikov sa teraz prostredníctvom krátkych videí prihovára ľuďom a vyzýva na podporu detí a mladých ľudí na Slovensku. Juraj „Šoko“ Tabaček v nich napríklad hovorí o tom, aké je dôležité, aby deti v detských domovoch dostali možnosť nájsť novú rodinu a opäť sa tešiť zo života, zatiaľ čo Jakub „Zitron“ Ťapák zdôrazňuje podporu včasnej intervencie u novonarodených detí so zdravotnými ťažkosťami. Všetky zo série týchto videí sú nesmierne láskavé, natočené s dobrým úmyslom a spoločným posolstvom: “ Nemajte iba silné reči a darujte vaše dve percentá deťom!“

Videá sa natáčali v známom bratislavskom Nu Sprit Clube v spolupráci so študentami z Vysokej školy múzických umení. Jakuba a Šoka dopĺňajú Tomáš Hudák, ktorý sa na tejto kampani podieľal i scenáristicky, Jakub Gulík, Martin Hatala, Marián Psár, Joe Trendy a Michael Szatmary. Skutočnosť, že obľúbené tváre na ktoré sú ľudia zvyknutí najmä v komediálnych číslach na divákov v týchto videách apelujú prostredníctvom ťažkých a zložitých tém, robí z tejto mini kampane unikátny počin.

"Dve percentá sú pre nás každoročne veľmi dôležité. Môžeme nimi zabezpečiť chod nadácie v nasledujúcom roku, môžeme vďaka nim robiť viac aktivít, ktoré pomáhajú deťom a investovať do projektov, ktoré majú zmysel. Keď sme prostredníctvom Janka Gorduliča oslovili Silné reči s prosbou o spoluprácu, veľmi nás potešila rýchla a pozitívna odozva. Túto podporu si naozaj veľmi vážime! ” povedala Zuzana Horváthová Bezecná, PR manažérka Nadácie pre deti Slovenska.

Všetky videá si môžete pozrieť na Youtube. Informácie potrebné k darovaniu dvoch percent nájdete na www.nds.sk, alebo www.dvepercentadetom.sk.

chyba