ZSSK prichádza s konkrétnymi opatreniami, ako cestujúcim zabezpečiť čo najefektívnejšie, najpohodlnejšie a najvýhodnejšie riešenia počas výluk a mimoriadností. Prináša súhrn praktických rád a odporúčaní, ktoré cestujúcim pomôžu pripraviť sa na dočasné zmeny v doprave.
1. Zistite o výluke či mimoriadnosti ešte pred cestou
Na stránke ZSSK nájdete vždy aktuálny prehľad výluk a obmedzení. Pred cestou si skontrolujte, či sa výluka týka vášho vlaku. Môže ovplyvniť nielen čas odchodu, ale aj celkové trvanie cesty. Pri niektorých výlukách je časť trasy vlakov nahradená autobusovou dopravou (NAD). Informácie o trase NAD, náhradných zastávkach sú zverejnené na stránke ZSSK:
2. Poznajte číslo svojho vlaku
Pre jednoduchú orientáciu počas výluk je dobré poznať číslo vlaku, ktorým cestujete. Tento údaj vám pomôže pri sledovaní cesty a pri komunikácii s personálom. Číslo vlaku nájdete:
- v cestovnom poriadku ZSSK
- v mobilnej aplikácii IDeme vlakom
- na lístku (ak ho máte zakúpený na konkrétny vlak)

3. Dobre sa pobaľte – voda je základ
Počas výluk môže byť cestovanie náročnejšie, najmä ak je potrebné prestupovať alebo čakať na náhradnú dopravu. V horúcich dňoch je hydratácia mimoriadne dôležitá. ZSSK odporúča pribaliť si fľašu vody či lieky, ktoré pravidelne užívate, dôležité je aj ľahké občerstvenie, a to aj v prípade kratších ciest, prípadne nabíjačka na mobilný telefón.
4. Príďte na stanicu radšej skôr
Ak vaša cesta začína úsekom s NAD, ZSSK odporúča prísť na stanicu v predstihu. Zvýšite tak šancu na pohodlné cestovanie.
5. Majte aktuálne informácie vždy po ruke
Výluky a mimoriadnosti môžu byť dynamické a situácia sa môže zmeniť aj počas dňa. Sledujte aktuálne informácie:
- Mastodon: ZSSK Mimoriadne
- Facebook: IDeme vlakom ZSSK
- X (bývalý Twitter): IDeme vlakom
- Telegram: Telegram: Contact @idemevlakom
- Threads: IDeme vlakom
- Web ZSSK: Výluky – ZSSK
6. Pozorne sledujte prestupy
Ak je potrebný prestup z vlaku na autobus, riaďte sa oznamom vo vlaku alebo značeniami na stanici. Všímajte si aj označenia vlakov a autobusov – býva na nich uvedená cieľová stanica alebo smer, čo vám pomôže vyhnúť sa omylu pri nástupe. Personál ZSSK vám vždy ochotne poradí.
7. Buďte neustále v spojení
Informácie o spojoch, výlukách či mimoriadnostiach nájdete nielen priamo vo vlaku, ale aj online. Môžete využiť:
- Live Chat na webe ZSSK
- Messenger ZSSK
- WhatsApp: +421 24 48 58 188
- E-mail: info@slovakrail.sk
8. Pripravte sa na dlhšiu cestu
Počas výluk a mimoriadností môže byť cestovný čas predĺžený. Odporúčame si pridať časovú rezervu, najmä ak plánujete prestup alebo dôležité stretnutie.
9. Dajte vedieť, ako ste boli spokojní
Ak ste spokojní s priebehom svojej cesty počas výluky, mimoriadnosti hovorte o tom. Každá spätná väzba je pre ZSSK cenná a pomáha zlepšovať služby. Svoje podania, podnety či sťažnosti, ale aj pochvaly môžete odoslať prostredníctvom tohto formulára:
10. Zachovajte pokoj a trpezlivosť
Výluky sú realizované s cieľom zlepšiť kvalitu cestovania. Mimoriadnosti sú nečakané situácie v prevádzke, na ktoré ZSSK nemá vplyv. Modernizácia tratí zabezpečí rýchlejšie, pohodlnejšie a ekologickejšie spojenie v budúcnosti. ZSSK robí všetko pre to, aby ste sa aj počas výluk cítili komfortne.
Dôležité informácie pre cestovanie v NAD:
- Preprava bicyklov a zvierat nie je povolená, okrem psov so špeciálnym výcvikom (napr. vodiaci psi).
- Premyslite si, akú veľkú batožinu si so sebou pri výluke zoberiete. Za väčšiu batožinu sa pri jednorazovom lístku dopláca 1 €. Viac na https://www.zssk.sk/…-kocik-lyze/.
- V NAD nie je možné kúpiť lístok. Zakúpte si ho vopred:
- cez e-shop ZSSK
- cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom
- alebo cez SMS na číslo 2233 pre trate v Tatrách alebo 2255