Problémy s leteckou dopravou? Obráťte sa na právnikov

Množstvo cestujúcich prepravených letecky neustále stúpa a toto číslo rastie najmä v prichádzajúcom dovolenkovom období. S tým je spojené aj riziko vzniku závažných problémov a nepohodlia cestujúcich. Veľký dôraz na ochranu spotrebiteľa, tak poskytuje vysokú ochranu cestujúcim aj v rámci leteckej dopravy. V prípade problémov či nepríjemností sa tak môžete domáhať svojich práv.

28.05.2018 08:00
Young casual female traveler at airport,...
Foto: Bigstockphoto

Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady pre práva cestujúcich rieši tri problémové situácie, ktoré môžu cestujúcim v leteckej doprave nastať, a to oneskorenie letu, zrušenie letu a odopretie nástupu na palubu. Nie vždy však cestujúci môžu získať za ne odškodnenie. A to vtedy ak bola udalosť, kvôli ktorej došlo k niektorej zo spomínaných situácií, spôsobená mimoriadnymi okolnosťami, ktorým sa nedalo zabrániť ani vtedy, ak by boli prijaté všetky primerané opatrenia. K týmto situáciám patrí napríklad politická nestabilita v krajine, nepriaznivé poveternostné podmienky, bezpečnostné rizika, ale aj štrajk zamestnancov leteckých spoločností.

Ako získať odškodnenie?

Pre úspešné získanie odškodnenia musíte dodržať podmienky prihlásenia k preprave. Čo si pod tým predstaviť? Vo väčšine prípadov dostanete k svojej letenke pokyny, aby ste sa na letisko dostavili minimálne dve hodiny pred odletom. V tomto prípade ide o predom písomne ustanovený čas uvedený leteckým prepravcov, ktorý musíte dodržať na úspešné uplatnenie svojich práv. Ak prepravca neuvedie žiadny čas, platí, že tak musia cestujúci spraviť najneskôr do 45 minút pred zverejneným časom odletu.

Obráťte sa na právnikov

Pri každej situácii platia iné pravidlá, preto sa oplatí obrátiť na odborníkov. So získaním odškodného vám určite pomôžu právnici. Bratislava ale aj iné mestá ich ukrývajú mnoho, stačí si len vybrať tú správnu advokátsku kanceláriu.

chyba