Fio bankaFio banka

Subaru Forester: Šiesta generácia už na Slovensku v predaji v týchto dňoch

Po premiére nového Forestera na autosalóne v Los Angeles dorazilo jedno z najpredávanejších Subaru aj k nám. Môžete očakávať výrazné zlepšenie komfortu a bezpečnosti.

12.02.2025 00:00
subar
Forester si ponechal svoj robustný charakter, no jeho línie sú predsa len o čosi uhladenejšie a aerodynamickejšie. Nové sú aj LED svetlá s prisvecovaním do zákrut.

Foresterom vstúpilo Subaru do sveta SUV v roku 1997. Predstavuje úspešný príbeh. Z doteraz piatich generácií putovalo k zákazníkom viac ako päť miliónov exemplárov, len v USA to bolo viac ako 2,6 milióna. Majitelia Forestera naň nedajú dopustiť. Vyhovuje im konzervatívny štýl, evolučný prístup, legendárne motory Boxer či pohon oboch náprav Symmetrical AWD, ktorý sa spolieha skôr na mechaniku ako elektroniku. Nič na tom nemení ani šiesta generácia.

Dizajn je úhľadnejší a elegantnejší, orientovaný na mladších zákazníkov. No Forester tým rozhodne neprišiel o robustnosť ani typický pohľad „buldoga“. Masívna maska „vytiahnutá“ až do kapoty nadväzuje na delené LED svetlá. Pri pohľade zboku vyniknú hranaté blatníky, ale aj výška podvozka, až 22 cm, ktorú môžu mnohé SUV Foresteru len a len závidieť. Zadné svetlá sú spojené efektnou lištou. Dizajn tiež rešpektuje niektoré základné princípy, na ktoré sa mnohí výrobcovia akosi „vykašľali“. Znížená línia okien a štíhle stĺpiky zabezpečujú napríklad vynikajúci výhľad spoza volantu. To, čo nevidieť, je o 10 % vyššia torzná tuhosť karosérie, ktorá je výsledkom silnejších zvarov a lepených spojov vylepšenej platformy SGP. Hoci sa vonkajšie rozmery menili len nepatrne, Forester ponúka v kabíne vďaka štíhlejšej konštrukcii operadiel o čosi viac miesta, najmä na zadných sedadlách. Mimochodom, sedadlá sú uchytené priamo do podlahy a znižujú nakláňanie hláv v zákrutách až o 44 %, čo prospieva komfortu. V kufri je teraz od 508 do 1 720 litrov pre batožinu. Prístup k nej uľahčuje elektricky ovládané zadné veko, po prvýkrát s nožným senzorom, takže ho ľahko otvoríte aj s plnými rukami.

Forester sa môže naďalej pochváliť svetlou...
-subaru- Forester sa môže naďalej pochváliť svetlou výškou až 220 mm. To je viac, než ponúkajú konkurenčné SU.

Palubná doska kombinuje klasický analógový prístrojový panel s ručičkami a veľkú 11,6-palcovú obrazovku novej generácie infotainmentu Starlink, známu z Outbacku. Priaznivcom Forestera bude možno chýbať samostatný hardvérový panel klimatizácie, ale Subaru to šikovne vyriešilo oddelenou plochou na obrazovke, vyhradenou len pre jej funkcie. Takže ovládanie je rovnako intuitívne. Vďaka čiernemu stropu vládne v interiéri útulnejšia atmosféra. Subaru tiež zvýšilo akustický komfort, na čom sa podieľa lepšia aerodynamika a viac tlmiacich materiálov.

Sympatické je, že Subaru zachovalo klasické...
subar Sympatické je, že Subaru zachovalo klasické analógové prístroje. Klobúk dole. Zlepšil sa aj výhľad spoza volantu.

O bezpečnosť sa stará výrazne prepracovaný balík systémov EyeSight, ktorý funguje vo väčšom rozsahu podmienok, čo je výsledkom širšieho zorného uhla monokulárnej kamery. Forester napríklad skôr identifikuje chodcov a cyklistov na križovatkách. Po prvýkrát sa v ňom objavuje systém núdzového zastavenia, ak vodič nereaguje na výstrahy. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde či asistencia pri zmene jazdných pruhov. Bdelosť vodiča kontroluje kamera.

Nechýba ani 360-stupňové zobrazenie okolia v teréne či pri parkovaní. Ak hrozí zrážka s iným autom pri cúvaní, Forester aktivuje automatické brzdy. Celkovo obsahuje Forester až 15 asistentov. V náročných podmienkach pomôže terénny režim X-Mode s funkciou Motor Assist, ktorá je teraz k dispozícii pri pohybe dopredu aj dozadu. Celkovú ovládateľnosť vylepšil dvojpastorkový elektrický posilňovač riadenia a tiež rýchlejšia odozva brzdového systému. Takže Forester je sebavedomejší nielen v teréne ale aj na asfalte.

tabulka

Srdcom Foresteru je naďalej mild-hybridný atmosférický boxer 2,0 e-Boxer, spojený s kontinuálnou prevodovkou eCVT s 12,3-kilowattovým elektromotorom. Ponúka solídnych 100 kW a krútiaci moment 182 Nm. Motor podstatne lepšie spolupracuje s prevodovkou Lineartronic , čo sa odrazilo aj na nízkej spotrebe paliva, len 8,1 litra benzínu na 100 km. Štvorkolka S-AWD odteraz delí hnaciu silu medzi nápravami v pomere 60 : 40 v prospech predných kolies.

Poznáme už aj slovenskú cenu. Forester začína na 39 950 eurách a v týchto dňoch prichádza do siete predajcov Subaru. Zákazníci si môžu vybrať z 11 farieb karosérie. Dve sú nové, vrátane perleťovej River Rock Pearl. Kolesá zas môžu mať priemer 18 alebo 19 palcov.

Facebook X.com chyba Newsletter