Predĺženú verziu Allspace si vybrala vyše polovica zákazníkov modelu Tiguan. To svedčí o mimoriadnej obľúbenosti tohto konceptu. Veď samotný Tiguan patrí medzi najpredávanejšie modely koncernu Volkswagen. Zmeniť názov takéhoto bestselleru je možno riskantný krok, no Volkswagen verí, že má v rukách tie správne karty a dobrý plán.
Oproti súčasnému modelu Tiguan je Tayron dlhší o 253 mm, z toho o 111 mm sa predĺžil rázvor na 2 788 mm. Jeho rozmery teda dosahujú 4 792 × 1853 × 1 653 mm. V porovnaní s predchádzajúcim modelom Tiguan Allspace je Tayron taktiež dlhší a širší, a to o 64, resp. 14 mm. Výrazne sa zväčšil objem batožinového priestoru. Aj v 7-miestnej konfigurácii ponúka miesto 230 až 345 litrov! To je objem, aký ponúka Golf alebo ID.3! V päťmiestnej konfigurácii má kufor 705 litrov, päťmiestna verzia dokonca až 885 litrov. Po sklopení všetkých sedadiel sa objem nafúkne na vyše dva kubíky.
Ak by ste si mysleli, že Tayron je iba predĺžený Tiguan, mýlili by ste sa. Okrem väčších rozmerov má totiž aj odlišnú masku chladiča (s chrómovými prvkami vo verzii Elegance), sú tu kompletne nové nárazníky, kapota a dokonca aj svetlomety. Tie môžu obsahovať IQ.Light HD Matrix technológiu s dokopy až 38 400 diódami osvetľujúcimi vozovku. Zadné svetlá obsahujú OLED segmenty, ktoré vytvárajú trojrozmerný vzor. Pri pohľade zboku zaujme hranatejší dizajn blatníkov namiesto tradičných oblúkov kolies.
Interiér Tayronu sa môže pochváliť úplne novou palubnou doskou, odlišnou od riešenia v modeli Tiguan. Pod displejmi nájdete dekor, ktorý môže byť z pravého dreva, a horná časť palubnej dosky je elegantne čalúnená. Ostatné prvky kokpitu sú inšpirované modelom Tiguan, vrátane najnovšej generácie sedadiel ergoActive Plus, ktoré ponúkajú až 10 vzduchových vankúšov na kvalitnú masáž. Pribudli nové typy masáží, vyhrievanie aj ventilácia. Od výbavy Elegance je Tayron vybavený akustickým čelným sklom a dvojitým akustickým presklením na predných aj zadných dverách, čo znižuje hluk v kabíne až o 5 dB.
Pod kapotou Tayronu nájdete štvorvalcové motory – naftové, benzínové aj hybridné. Všetky verzie majú štandardne automatickú prevodovku DSG. Základom ponuky je mild-hybridný motor 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k). Benzínový 2.0 TSI je k dispozícii vo verziách s výkonom 150 kW (204 k) alebo 195 kW (265 k), pričom obe verzie majú pohon 4Motion. Naftové motory 2.0 TDI dosahujú výkon 110 kW (150 k) alebo 142 kW (193 k), pričom výkonnejší variant je opäť spojený so systémom 4Motion. Najsilnejšie verzie dokážu ťahať príves s hmotnosťou až 2,5 tony. Ponuka zahŕňa aj dva plug-in hybridy s výkonom 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k), ktoré podporujú DC nabíjanie a ponúkajú čisto elektrický dojazd cez 100 km aj v reálnej premávke.
Na slovenskom trhu sa Tayron začne predávať od 39 990 €, pričom auto si už môžete predobjednať.
Viac noviniek o značke Volkswagen nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk.