Výhody/nevýhody priameho vstrekovania benzínu
Palivo sa vstrekuje priamo do valca počas nasávacieho alebo kompresného zdvihu pomocou vstrekovacích ventilov, pričom sa rozprašuje a odparuje ešte predtým, ako zapaľovacia sviečka zapáli zmes pomocou iskry.

Pri tomto spôsobe prípravy zmesi nedochádza ku kondenzačným stratám zapríčinených kondenzovaním paliva na stenách sacieho potrubia. Taktiež načasovanie vstreku paliva, ale aj množstvo vstreknutého paliva je veľmi presné, vďaka čomu sa znižuje spotreba paliva.
Výhody
- vyšší výkon motora
- nižšia spotreba paliva (15 až 30%)
- presné dávkovanie paliva
Nevýhody
- nižšia spoľahlivosť
- náchylnosť na zanesenie nečistotami
- náročnejšia konštrukcia
- za určitých podmienok produkuje viac oxidov dusíka a pevných častíc
Keď sú problémom nečistoty
Jemné komponenty a vyššia produkcia sadzí je dôvodom, že motory s priamym vstrekovaním sú veľmi citlivé na postupné zanesenie nečistotami.
Keď sú vstrekovače veľmi zanesené, vedie to k signalizácii problému rozsvietenou kontrolkou chyby motora, zníženie výkonu alebo k zvýšenej dymivosti, čo môže viesť k tomu, že auto neprejde testom emisií pri STK.

Riešenie vďaka aditívu
JLM GDI Injector Cleaner je unikátna jednorazová prísada do benzínu, ktorá bola testovaná v laboratóriu svetovej úrovne 90 členným tímom. Prípravok JLM GDI Cleaner efektívne a okamžite rieši problémy v benzínových motoroch s priamym vstrekovaním, ktoré sú stále častejšie.
Proces čistenia
Benzínové vstrekovače priameho vstrekovania paliva sú vystavené nielen vysokej teplote, ale aj spalinám z procesu spaľovania paliva. Vedie to k zapečeniu nečistôt na špičke vstrekovačov, čím sú blokované malé otvory na vstrekovačoch, čo následne vedie k zmene štruktúry rozprašovania paliva.
Riadiaca jednotka kompenzuje túto situáciu automatickým nastavením dávkovania paliva, čo vedie k zvýšeniu spotreby benzínu. Ak sa však dlhodobo odchýli dávkovanie paliva o 25% od štandardných fabrických hodnôt, vedie to k rozsvieteniu kontrolky chyby motora, zníži sa výkon a motor bude bežať v núdzovom režime.

Unikátne riešenie
Výzvou nie je len riešiť vzniknuté problémy, ale aj zamedziť následnému opätovnému vzniku problému. Inovatívny výrobca JLM sa dokázal tejto výzve postaviť čelom a vyvinul vlastnú palivovú prísadu, ktorá úspešne rieši problém v motoroch s priamym vstrekovaním benzínu.
Unikátny čistič vstrekovačov JLM GDI Cleaner rieši uvedené problémy jednorazovým aditívom do benzínu. Čistí vnútro vstrekovačov a tak isto ich vyústenie, čím obnovuje správne dávkovania paliva, znižuje výfukové emisie a spotrebu.
Testované laboratórne aj v prevádzke
Chemické zloženie aditíva bolo podrobené množstvu testov nielen v laboratóriách, ale aj na reálnych autách a v špecializovaných servisoch. Po aplikovaní aditíva boli hodnoty emisií a vstrekovania paliva na úrovni nového auta a to do jednej hodiny na všetkých testovaných motoroch.

Aditívum do benzínu JLM GDI Injector Cleaner je vynikajúcim nástrojom pre ktorýkoľvek servis vo viac ako 40 krajinách, kde distribuujeme naše produkty, pretože poskytuje mechanikom otestované a funkčné riešenie na častý problém so vstrekovačmi paliva.