Nech žije sedan! Krásny Volkswagen ID. AERO nám vyrazil dych

Elegantný sedan Volkswagen ID. AERO je zatiaľ iba koncept, avšak čoskoro sa dočká aj sériovej výroby. Predávať sa bude aj na Slovensku.

05.07.2022 00:00
Volkswagen ID. AERO, pr, nepouzivat

Koncepcia typu sedan má svoje nesporné aerodynamické výhody, navyše so sebou nesie dávku nezameniteľnej elegancie. Práve preto si ju Volkswagen zvolil pre svoju novú vlajkovú loď: ID. AERO. Bude to prvý čisto elektrický sedan Volkswagenu a aj keď bol predstavený pre čínsky trh, predávať sa bude s miernym oneskorením aj v Európe.

Nie je prekvapením, že novinka stojí na šikovnej modulárnej elektrickej platforme MEB, aj keď na dĺžku má takmer 5 metrov. To len dokazuje skutočnú variabilitu technologicky mimoriadne vyspelej platformy. Auto môže mať vďaka priestorovo úspornému elektrickému pohonu krátke previsy a kabína tak bude nesmierne priestranná. Plynulá silueta a jemné tvary karosérie sa zas podpísali pod mimoriadne nízky koeficient odporu vzduchu – iba 0,23! To je zatiaľ zďaleka najlepšia hodnota v rámci rodiny ID.

Volkswagen ID. AERO

Napriek odlišným proporciám je však ID. AERO na prvý pohľad súčasťou elektrickej rodiny značky Volkswagen – prezrádza ho najmä elegantná rozšírená línia nad zadnými blatníkmi, ale aj tvar LED svetlometov, predného nárazníka či použitie OLED zadných svetiel. Kolesá majú priemer až 22 palcov a nie nadarmo pripomínajú tvarom turbínu – sú totiž aerodynamicky optimalizované. Miesto klasických kľučiek dverí sú tu osvetlené dotykové plochy, ktoré ešte viac prispievajú k nerušenej elegancii, ale aj k lepšej aerodynamike. Špecialitou je aj hlboká metalická farba Polar Light Blue Metallic. Strecha je kontrastne čierna.

Volkswagen ID. AERO používa batériu s kapacitou 77 kWh, ktorú už poznáme, avšak práve vďaka vynikajúcej aerodynamike dosahuje jeho dojazd hodnotu až 620 km podľa WLTP. Ak si myslíte, že je to hudba priďalekej budúcnosti na to, aby ste sa mohli naozaj tešiť, budete prekvapení. Prvé kusy európskeho modelu by mali schádzať z montážnej linky v závode Emden už v roku 2023. Vďaka sériovej výrobe batériových vozidiel bude nemecký Emden jedným z prvých závodov Volkswagenu pre výrobu výhradne elektrických modelov, čím rozhodujúcim spôsobom prispeje k elektrifikácii modelového radu a zníženiu flotilových emisií CO2 v rámci koncernu Volkswagen.

+4
chyba