Porsche Taycan mieri do terénu. Zoznámte sa s modelom Cross Turismo!

Mnohými oceňovaný elektromobil Porsche Taycan sa predstavuje v novom šate s praktickejšou karosériou a terénnymi predispozíciami. Porsche Taycan Cross Turismo je prvé auto svojho druhu.

05.03.2021 00:00
Porsche Taycan, PR článok, reklama, nepoužívať Foto:

Cesta Porsche Taycan vedie zatiaľ celkom neomylne rovnakým smerom, akým sa uberala štúdia Mission E. V roku 2018 sa totiž na autosalóne v Ženeve predstavil jej praktickejší variant. Miesto športového sedanu to už bol sexi shooting brake, mal vyššiu svetlú výšku a plastové lemy karosérie.

Prenesme sa o tri roky dopredu a v čase, kedy by sa za normálnych okolností opäť konal ženevský autosalón, predstavilo Porsche novú verziu elektromobilu Taycan s prívlastkom Cross Turismo.

Za zážitkami

Porsche Taycan Cross Turismo veľmi presne vie, čo chce ponúknuť svojim zákazníkom. O 39 litrov väčší zadný batožinový priestor (dokopy 446 litrov pre Taycan 4 a 4S Cross Turismo a 405 litrov pre Turbo a Turbo S), o 47 mm viac priestoru na hlavu pre zadných pasažierov, praktickejší tvar karosérie a zvýšená prejazdnosť terénom priam vyzývajú na aktívne užívanie si života – ekologicky, potichu, ale s obrovskou výkonovou rezervou. Každý Taycan Cross Turismo je preto už v základe vybavený najväčšou batériou s kapactou 93,4 kWh pre maximálny dojazd na jedno nabitie. Ten sa tak pohybuje v rozmedzí 388 – 419 až 389 – 456 km podľa WLTP v závislosti od verzie. Vďaka schopnosti ultrarýchleho nabíjania potom môžete získať až 100 kilometrov dojazdu len za 5 minút. Taycan sa dobíja aj pri brzdení, pričom zvládne maximálny brzdný výkon až 290 kW a až 90 % brzdnej energie je schopný uložiť späť do batérie. Taktiež adaptívny vzduchový podvozok je montovaný sériovo. V režime Gravel sa dá jeho svetlá výška zvýšiť o 3 cm pre lepšiu prejazdnosť terénom. K dispozícii je aj balík Offroad Design, s ktorým dostanete okrem o 3 cm vyššieho podvozka aj kompas na palubnej doske a bodykit, ktorý ozvláštňuje karosériu modelu Taycan Cross Turismo špeciálnymi plastovými kridelkami na nárazníkoch a prahoch karosérie. Ich účel nie je iba estetický, ale účinne chránia karosériu od odrenín kamienkami v teréne.

Foto: Andreas Koslowski
Porsche Taycan, PR článok, reklama, nepoužívať

Žiadne pózy

Kým Cross Turismo ponúka podobné jazdné vlastnosti na bežných cestách ako klasický Taycan vrátane ohromujúceho výkonu a zrýchlenia (výkon až 560 kW/761 k a zrýchlenie na 100 km/h za 2,9 s v prípade modelu Turbo S), má ešte jedno eso v rukáve. Využíva systém Porsche 4D Chassis Control, ktorý analyzuje a synchronizuje všetky systémy podvozka v reálnom čase. Tento systém je centrálne prepojený. V jazdnom režime Gravel nielen zvýši podvozok, ale celé auto optimalizuje pre čo najlepšie jazdné vlastnosti na nespevnených cestách. Užitočnou zaujímavosťou je systém Smartlift. Ten vám umožňuje uložiť si v mape miesta, kde sa má automaticky zvýšiť svetlá výška podvozka. Keď sa priblížite k známym spomaľovačom či strmým garážovým rampám, nemusíte myslieť na manuálne dvíhanie podvozka. Auto sa zdvihne samé.

Podľa životného štýlu

Porsche Taycan Cross Turismo bude v ponuke vo verziách 4, 4S, Turbo a Turbo S. Ich výkon je rovnaký ako v prípade verzií športového sedanu Taycan. Myslelo sa na maximálnu variabilitu a vďaka doplnkovej výbave Porsche Tequipment je k dispozícii aj špeciálny strešný box schválený pre rýchlosti až do 200 km/h. Porsche Taycan sa dostane na trh v lete. Pre viac informácií kliknite na www.porsche.sk.

+5
chyba