Tak to vidí Toyota, ktorá pre jeden zo svojich najdôležitejších európskych modelov pripravila naozaj len to najlepšie, čo má k dispozícii. Štvrtá generácia modelu Yaris stojí na úplne novej platforme. Auto bude kratšie (ale má dlhší rázvor), širšie a nižšie ako odchádzajúci model, čo veru nie je zvykom. Toyota jednoducho chce, aby bol Yaris absolútnou špičkou na svojej hracej ploche – v meste a okolí.
Isté je, že so starším modelom si novinku nik nepomýli. Mohutné blatníky, obrovská predná maska podľa vzoru súťažných Yarisov a nemôžu chýbať najmodernejšie LED svetlá. Toyota tvrdí, že nový podvozok prinesie prirodzený pocit z riadenia a dôveru, ktoré zvyšujú pôžitok z jazdy. K príťažlivosti nového modelu Yaris výrazne prispieva aj zábavný a živý charakter jazdy, ktorý je výsledkom spojenia kompaktných rozmerov a nízkeho, širokého postoja a adekvátnych pohonných jednotiek. Nový Yaris navyše posádku ešte lepšie izoluje od vonkajšieho hluku.
Okrem toho si ju rozmaznáva aj zásadným zvýšením vnímanej kvality. Jednotlivé materiály sú príjemnejšie na dotyk, ovládače majú prirodzenejší odpor a chod, farby a podsvietenia sú príjemnejšie – samotná architektúra interiéru opäť zlepšila ovládateľnosť auta. Pochváliť chceme najmä famózne pôsobiace sedačky, ako aj celkovú atmosféru na palube.
Informácie k vodičovi plynú nielen z centrálnej obrazovky Toyota Touch, ale aj z multiinformačného TFT displeja na združenom prístroji a zároveň aj 10-palcového projekčného displeja. Na moderné technológie narazíte jednoducho všade. Bezdrôtové nabíjanie, vyhrievanie volantu, prvé stredové airbagy na svete a samozrejme najnovšie asistenčné systémy ako adaptívny tempomat, či sledovanie jazdných pruhov.
Nová, v poradí už štvrtá generácia hybridnej technológie Toyota zažije svoju premiéru práve v novom modeli Yaris. Systém 1.5 Hybrid Dynamic Force je priamo odvodený od väčších, 2,0– a 2,5-litrových systémov, ktoré sa v posledných mesiacoch predstavili v nových modeloch Corolla, RAV4 a Camry. Pri jeho vývoji sa rovnako dôsledne kontrolovali rozmery a hmotnosť jednotlivých dielov, aby vozidlo dosahovalo ešte nižšiu spotrebu a produkovalo menej emisií.
Nový agregát sa môže pochváliť najrýchlejším spaľovaním na svete, čo podporuje vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach a úsporu paliva. Okrem toho obsahuje vyrovnávací modul, ktorý pomáha znižovať hluk a vibrácie motora. Len pre spresnenie, na vybraných trhoch sa nový Yaris bude predávať aj s 1,5– alebo 1,0-litrovým trojvalcovým zážihovým motorom.
Je veľa zadaní, ktoré musí nový Yaris zvládnuť. Zákazníci jednoducho očakávajú, že ich auto bude nielen štýlové a praktické. Chcú, aby sa s ním ľahko parkovalo a aby bolo v mestských uliciach obratné a počas dlhých ciest pohodlné. Očakávajú najvyššiu úroveň bezpečnosti a najnižšie možné prevádzkové náklady. Navyše, dnes už majú silnejšie povedomie o životnom prostredí, než kedykoľvek predtým a hľadajú zodpovedajúce riešenia. Úloha ako stvorená pre nový Yaris, ktorý sa na našom trhu objaví v septembri 2020. Prvé informácie a fotografie, ktoré máme k dispozícii, mu predpovedajú veľký úspech u zákazníkov.