Toyota ProAce City Verso: Ideálny partner pre rodinu, ako aj do práce

Toyota ProAce City Verso je možno pridlhé meno, jeho nositeľ však nebude oveľa kratší. Hneď v úvode je potrebné povedať najmä to, že aj jeho dĺžka bude závisieť od vašej voľby. Bez prívlastku Verso by sme totiž hovorili o ľahkom úžitkovom vozidle, ktoré útočí na segment malých podnikateľov, ako aj firiem, ktorým vyhovuje nosnosť jednej tony. ProAce City Verso je však auto určené najmä pre rodiny, ktoré sa s klasickým osobným autom neuspokoja, nech už sú ich dôvody spojené s priestorom pre rodinu, či potrebou častého sťahovania.

05.12.2019 00:00
Toyota, PR článok, nepoužívať Foto:

Rovnako aj pri jeho úžitkovej verzii si môžete vybrať medzi dvomi verziami. V prípade, že potrebujete prevážať maximálne päť osôb a postačí vám štandardný objem v rozmedzí 597 až 641 litrov, môžete si vybrať štandardnú verziu s celkovou dĺžkou 4,4 metra. Potrebujete však voziť 7 ľudí, alebo si želáte minimálne 850 litrov využiteľného úložiska? Tak je tu pre vás verzia s dĺžkou 4,7 metra. Obe majú rovnaký rázvor a zároveň sú postavené na jednej z posledných modulárnych platforiem koncernu, čo prináša Toyote aj nebývalé možnosti, pokiaľ ide o výbavu, komfort a najmä bezpečnosť posádky. Bezdrôtové nabíjanie dnes už máme všade, najnovšie bezpečnostné technológie nie. ProAce City Verso tak rozpoznáva dopravné značky, je schopný a ochotný vás udržať v jednom jazdnom pruhu, monitoruje mŕtve uhly, ponúka adaptívny tempomat a čo je najlepšie, v prípade nehody sám nadviaže spojenie so záchrannou službou.

Toyota ProAce City Verso toho však prináša omnoho viac. Už samotný vzhľad je pomerne európsky, Toyota dobre maskuje spoločnú platformu s koncernom PSA a v tej správnej farbe poľahky zatieni svojich súrodencov. Interiér v ničom nezaostáva, osempalcový multimediálny systém ponúkne všetko od navigácie, cez cúvaciu kameru s rozsahom vyšším ako 180 stupňov až po Active Smart Vision, čo je systém sprostredkujúci ešte dokonalejší obraz o tom, čo sa deje vedľa auta, ako aj za autom.

Veľkou novinkou je Toyota Traction Select, ktorý by si mal poradiť s akýmikoľvek jazdnými podmienkami na základe obmedzenia preklzu pneumatík. Ponúka štyri základné nastavenia (na normálny povrch, sneh, piesok a „all-terrain“). Tento systém sme už dôkladne preverili aj počas zimy a v spolupráci s celoročnými pneumatikami mu naozaj nemáme čo vytknúť. Ešte zaujímavejšie to začína byť pri pohonných jednotkách. Osvedčený naftový agregát s objemom 1,5 litra dopĺňa benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a viacerými výkonnostnými stupňami až do výkonu 130 koní (rovnako ako najsilnejšia verzia naftového agregátu s objemom 1,5 litra).

Veľkým prekvapením je iba nedávne vyhlásenie automobilky, ktorá plánuje výraznejšiu ofenzívu v tomto segmente a okrem iného, už začiatkom roka dorazia na trh viaceré verzie s batériovým pohonom. Naraz by malo prísť elektrické ProAce, ako aj ProAce City. Toyota v tom má naozaj jasno. Vzrastajúce obavy ohľadne klimatických zmien a kvality vzduchu vedú v mnohých európskych mestách k novým nariadeniam týkajúcim sa nízkych emisií.

Tieto faktory menia požiadavky a priority zákazníkov, ktorí si kupujú ľahké úžitkové vozidlá, najmä v mestských oblastiach. Spoločnosť Toyota, v spolupráci so spoločnosťou Groupe PSA, pridá verzie BEV (elektromobil s batériovým pohonom) vozidiel ProAce a ProAce City. Uvedie ich v roku 2020 a 2021, vďaka čomu bude môcť spoločnosť Toyota vyhovieť novým potrebám zákazníkov, ktorí si kupujú ľahké úžitkové vozidlá.

Foto: PR servis
Toyota, PR článok, nepoužívať
chyba