Toyota RAV4 – Hybridné SUV bez kompromisov

02.12.2019 00:00
Toyota, PR článok, nepoužívať
Autor: ,

Kedysi sa to týkalo najmä luxusných limuzín. Nech išlo o novú generáciu akokoľvek drahého auta, ulice hlavného mesta tieto autá rýchlo objavili. Všimnite si ale situáciu dnes, najnovšie limuzíny takmer nie je vidno, no nových (zvyčajne bielych) modelov Toyota RAV4 som videl na slovenských cestách pomerne dosť vo veľmi krátkom čase po oficiálnom predstavení. Priznám sa, že jej tvary nie je úplne ľahké odfotografovať, no naživo si RAV4 získa pozornosť veľmi rýchlo.

Najnovšia veria modelu Toyota RAV4 prišla začiatkom roka už v piatej generácii a len si predstavte, že meno RAV4 sa na trhu po prvýkrát objavilo už pred štvrťstoročím. Musíme pripomenúť, že išlo o jedného z najväčších priekopníkov novovzniknutej kategórie vozidiel, s ktorými ste mohli vyraziť tak so surfom na pláž, ako aj s náradím do ľahšieho terénu. Novinka je typickým predstaviteľom aktuálneho dizajnového jazyka Toyoty a charakterizujú ju najmä ostré črty, čo predstavuje skutočne ostrý kontrast pri porovnaní s poslednými dvoma generáciami.

Široký postoj a nižšia celková výška spolu s nižším ťažiskom pomôžu jazdným vlastnostiam, malým prekvapením je väčšia svetlá výška o 15 milimetrov, zlepšujúca prejazdnosť najmä mimo spevnených ciest. S RAV4 musia mať ale v Toyote veľké plány. Najnovšia generácia prináša toľko zásadných zmien predovšetkým po konštrukčnej stránke, že sa k nim budeme musieť ešte určite vrátiť aj v budúcnosti. Čo si treba zapamätať je ale hlavne spomínané nižšie ťažisko a optimálne rozloženie hmotnosti, tie totiž zásadne ovplyvňujú pocity pri jazde a ovládaní vozidla. Novinka sa správa výborne aj na našich rozbitých cestách. Nový podvozok filtruje nerovnosti veľmi prirodzene a posádku neobťažuje žiadnymi vyrušujúcimi zvukovými prejavmi, zároveň však veľmi dobre zvláda aj pohyby karosérie, ktorá sa zbytočne nenakláňa.

Autor: PR servis

Nová RAV4 opäť ponúka priestrannejší interiér (rázvor sa natiahol o tri centimetre), čo pocítia najmä cestujúci vzadu. Tí dostali až o 40 milimetrov viac miesta aj na šírku, čo opäť uľahčí aj montáž detských sedačiek či podsedákov, ku ktorým oceníte aj lepší prístup vďaka dverám, ktoré sa teraz otvárajú do väčšieho uhla. Samotný interiér ponúka stále triezvu kombináciu medzi modernými technológiami a klasickými ovládacími prvkami. Okrem veľkej obrazovky vystupujúcej zo stredu palubnej dosky je väčšina technológii dobre skrytých. Nový audiosystém od JBL viac počuť, ako vidieť, no perfektnou novinkou je digitálne spätné zrkadlo. Dokáže fungovať ako klasické spätné zrkadlo, alebo v prípade potreby si na ňom viete zapnúť kameru so širokým pozorovacím uhlom, ktorá môže uľahčiť parkovanie alebo jednoducho pomáha v prípade plne naloženého vozidla.

Autor: PR servis

S plne naloženým vozidlom nebude mať problém ani jeden z použitých agregátov, ktoré Toyota ponúka. Dvojlitrový benzínový agregát s výkonom 173 koní (129 kW) dostupný s pohonom prednej i oboch náprav však v tomto prípade bude hrať skôr druhé husle. Kým pri minulej generácii sa pre hybridnú verziu rozhodlo už 85-percent zákazníkov v Európe, od súčasnej generácie sú očakávané ešte lepšie predaje. Nebudeme sa ani čudovať, silný 2,5-litrový hybridný agregát s celkovým maximálnym výkonom 218, respektíve 222 koní pre verziu s pohonom všetkých kolies AWD-i (160, resp. 163 kW ) ponúka zrýchlenie z nuly na 100 km/h iba za 8,1 sekundy, čo je na tak priestranné auto výborná hodnota, najmä ak si vezmeme do úvahy už tradične silnú stránku hybridov – nízku priemernú spotrebu, ktorú Toyota udáva pri aute s pohonom všetkých kolies iba 4,5 litra na sto kilometrov.

Hybridný model RAV4 Hybrid dostal v novej generácii aj ďalšiu výhodu v podobe nového automatického samosvorného diferenciálu, ktorý sa stará o maximálnu možnú priľnavosť kolies a kontrolu nad vozidlom na klzkom povrchu. V prípade potreby dokáže systém zabrzdiť voľné rotujúce koleso a nasmerovať krútiaci moment na kolesá dotýkajúce sa zeme. V tejto kategórii je samozrejmosťou aj 360-stupňová kamera snímajúca okolie auta z vtáčej perspektívy, no pokiaľ ide o bezpečnosť, asi neexistuje bezpečnostný asistent, ktorý by v RAV4-ke Toyota nepoužila.

Batožinový priestor má po novom väčší objem o 79 litrov (580 litrov, ktoré sa sklopením zadných sedadiel dajú rozšíriť až na 1633 litrov!). Spokojní by mali byť najmä cyklisti, ktorí si pri sklopených zadných sedadlách nebudú musieť demontovať predné kolesá. Dnes už je samozrejmosťou možnosť elektrického ovládania dverí batožinového priestoru s funkciou bezdotykového otvárania v prípade plných rúk.

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku