Vozidlo zaujme pozíciu na vrchole piatej generácie radu RAV4, ktorý opäť potvrdil svoje historické postavenie jedného z najobľúbenejších SUV na európskom trhu s počtom viac ako 120 tisíc objednaných kusov od tohtoročného uvedenia na trh (z toho vyše 105 tisíc kusov verzie s hybridným pohonom – údaje pre západnú Európu).
Postavenie Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid na vrchole modelového radu RAV4 a pozícia vlajkovej lode medzi súčasnými hybridnými modelmi Toyota pramení z kombinácie vysokého výkonu a dokonalých jazdných vlastností, mimoriadne nízkej spotreby, dynamických vlastností podvozkovej platformy GA-K a jazdného správania na cestách aj v teréne so štandardne dodávaným systémom pohonu AWD-i (inteligentný elektrický systém pohonu všetkých kolies).
Vďaka skúsenostiam získaným v rámci vývoja dvoch generácií modelu Prius Plug-in Hybrid má Toyota skvelé predpoklady i na výrobu svojho nového pohonu pre RAV4. So systémovým výkonom 306 k/225 kW má toto vozidlo potenciál ponúknuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h len za 6,2 sekundy (predbežné údaje podliehajúce konečnej homologácii), a prekonať tak všetkých konkurentov s klasickým pohonom. Okrem toho je na najlepšej ceste dosiahnuť najnižšie emisie CO2 a spotrebu paliva v danej triede: doterajšie údaje Toyoty (pred konečnou homologáciou) podľa štandardnej metodiky WLTP uvádzajú emisie CO2 pod 30 g/km. Tejto úrovni nedokáže konkurovať žiadne dnešné plug-in hybridné SUV strednej triedy s pohonom všetkých kolies.
Toyote sa podarilo účinne implementovať elektrickú výkonovú podporu na dosiahnutie podstatného nárastu výkonu v porovnaní so štandardnou Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula nový vysokokapacitný lítiovo-iónový akumulátor a doplnila jednotku riadenia energie hybridného systému o menič pre zvýšené napätie. Pod kapotou nájdeme rovnaký 2,5 litrový zážihový motor Hybrid Dynamic Force ako v štandardnom modeli RAV4 Hybrid.
Rýchlou akceleráciou z miesta sa však výhody nekončia. RAV4 Plug-in Hybrid bude tiež disponovať dlhším dojazdom v čisto elektrickom režime (EV) pri nulovej spotrebe benzínu a úplne bez výfukových emisií. Predpokladá sa, že dojazdová vzdialenosť (podľa metodiky WLTP) prekoná 60 km, čo je viac než u konkurenčných plug-in hybridných modelov SUV a tiež viac, než predstavuje priemerná denná vzdialenosť dochádzania európskych majiteľov (50 km).
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedená na slovenský trh v druhej polovici roku 2020.