Nová L200 šiestej generácie – teraz ešte robustnejšia a odolnejšia než kedykoľvek predtým

Počas viac ako 40-ročnej histórie pick-upov Mitsubishi bolo na celom svete až doposiaľ predaných viac ako 4,7 milióna vozidiel, z čoho 416 000 je v Európe stále v prevádzke. Nová L200 šiestej generácie teraz prináša nielen úplne nový dizajn prednej masky vozidla v tvare Dynamického štítu, ale aj nové technológie a systémy na podporu riadenia.

05.11.2019 06:00
mitsubishi, pr clanok, reklama, nepouzivat Foto:

Dizajn a úžitkové vlastnosti

Nová L200 je teraz ešte viac robustnejšia a odolnejšia než kedykoľvek predtým. Disponuje o 40 mm vyššou kapotou pre lepší výhľad dopredu. Spodná časť nárazníkov je výraznejšia a umožňuje predný nájazdový uhol plných 30° a zadný nájazdový uhol 22°. Prejazdový uhol predstavuje 24°. Širšie nášľapné prahy po bokoch zase umožňujú ľahšie nastupovanie do vozidla.

Nové sú aj Full LED svetlomety vpredu (diaľkové svetlá, svetlá denného svietenia a obrysové svetlá) ako aj koncové a brzdové LED svetlá vzadu. Vysoko umiestnené hlavné svetlomety sú chránené pred vodou alebo iným poškodením. Premena z „elegantnej“ L200 na „robustnú“ pokračuje taktiež prevedením 18" diskov kolies z ľahkých zliatin, ktoré namiesto predchádzajúcich dvanástich tenkých lúčov používajú šesticu robustných zdvojených lúčov.

Nová L200 prináša vyššiu úroveň vnímanej kvality v kabíne aj v exteriéri. Nechýbajú nové prvky v interiéri vrátane nového tvaru predných sedadiel, väčšieho použitia mäkkých materiálov, prístrojového panelu s výraznými ukazovateľmi, vylepšenými úložnými priestormi a novými USB portami vpredu aj vzadu. Nová je aj solídne spracovaná stredová konzola s lepším rozmiestnením ovládacích prvkov.

Medzi funkčné výhody a vynikajúce úžitkové vlastnosti novej L200 patrí fakt, že aj naďalej zostáva v kategórii „5-metrový pick-up" a nová šiesta generácia je iba o 2 cm dlhšia so zachovaným najmenším polomerom otáčania v triede iba 5,9 m, čo má pozitívny vplyv na parkovanie a manévrovanie. Ložná plocha, ktorá pojme až 1 tonu nákladu, má dĺžku 1 520 mm, čo predstavuje 29% celkovej dĺžky vozidla. Nová L200 odvezie príves s hmotnosťou 3,1 tony.

Nový naftový motor 2 268 cm3

Nový spoľahlivý japonský dieselový motor s objemom 2,268 L DI-D s výkonom 110 KW / 150 koní 400 Nm spolupracuje s novou šesťstupňovou automatickou alebo manuálnou prevodovkou. Motor spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 6d-TEMP.

Nová verzia celohliníkového štvorvalca 16v s dvoma vačkovými hriadeľmi a vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva typu common rail s novou generáciou vstrekovačov a nízkym kompresným pomerom, vyvinutá špeciálne pre novú L200, sa pýši výrazným znížením trecích síl pohyblivých dielov a zároveň zásadným zlepšením odozvy sústavy vstrekovania. To prináša nižšiu spotrebu paliva, čistejšie výfukové emisie a nižšiu mechanickú hlučnosť. Znížením hmotnosti piestov, ojníc a kľukového hriadeľa sa podarilo dosiahnuť hladšiu a lineárnejšiu akceleráciu v celom rozpätí otáčok.

Za účelom zníženia emisií bol v novej L200 použitý systém čistenia výfukových plynov (SCR) so vstrekovaním močoviny (AdBlue) na zníženie úrovne emisií NOx.

Menší a ľahší pohonný agregát ponúka porovnateľné parametre ako predchádzajúci motor s objemom 2.4 litra, avšak teraz spĺňa výrazne náročnejšie pravidlá WLTP, kedy sa priaznivo prejavuje aj výhoda nižšej hmotnosti L200 oproti konkurenčným modelom.

Vylepšené terénne vlastnosti

Nová L200 má vylepšené schopnosti na ceste aj v teréne, vďaka prídavnej rozdeľovacej prevodovke systému pohonu všetkých kolies Super Select 4WD II. Možno ho prepínať medzi režimami 2WD a 4WD bez nutnosti zastavovať (až do rýchlosti 100 km / h – okrem režimov 4WD Low / Lock pre jazdu v extrémnych podmienkach), a to na akomkoľvek povrchu. Je to jediný systém na trhu, ktorý dokáže ponúknuť stály pohon 4WD na ceste A ZÁROVEŇ stály pohon všetkých kolies 4WD (s redukciou) pre jazdu v teréne. Nechýba ani úplne nový režim „Off Road“ a asistent zjazdu z kopca HDC.

Systém Super Select 4WD II výrazne zlepšuje trakčné schopnosti pri jazde s prázdnou korbou. Súčasťou systému je uzávierka medzinápravového diferenciálu, ktorá zabezpečuje mimoriadne schopnosti pri jazde v teréne. Keď nie je zaradená uzávierka medzinápravového diferenciálu, L200 využíva samosvorné schopnosti medzinápravového diferenciálu Torsen LSD, ktorý je jeho súčasťou, a ktorý veľmi citlivo reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami v režime 4H, kedy prispieva k výbornej ovládateľnosti a ľahkej jazde na najrôznejších povrchoch, od kvalitného asfaltu až po ťažké terénne úseky.

Systém Super Select 4WD-II je oproti konkurenčným riešeniam rovnako vybavený redukciou 1:2,566 (4LLc) pre extrémny terén kedy samotná elektronika obvykle naráža na svoje limity. Pre maximálny záber na nespevnenom povrchu je k dispozícii aj uzávierka zadného diferenciálu. Táto elektromagneticky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu na zadnej náprave prispieva k celkovým terénnym schopnostiam vozidla.

Okrem automatického systému Super Select-II 4WD je v ponuke aj systém s ručným prepínaním pohonu Easy Select 4WD.

Foto: PR servis
mitsubishi, pr clanok, reklama, nepouzivat

Nová L200 šiestej generácie prináša aj dva nové prvky aktívnej bezpečnosti, ktoré prispievajú k lepším schopnostiam v teréne:

1. Nový režim OFF-ROAD, ktorý je k dispozícii pre vozidlá vybavené manuálnou aj automatickou prevodovkou. V závislosti na jazdných podmienkach umožňuje voliť z jazdných režimov GRAVEL (štrk), MUD / SNOW (bahno / sneh), SAND (piesok) a ROCK (kamene, iba v režime 4LLc). Integrované riadenie výkonu motora, automatickej prevodovky a brzdenia je zladené so systémom aktívneho riadenia stability a trakcie, kedy vozidlo reguluje mieru preklzu kolies v závislosti od rýchlosti vozidla s cieľom čo najviac zlepšiť schopnosti v teréne a vyslobodenie vlastnými silami na nepriaznivom povrchu:

  • GRAVEL (štrk): kombinuje optimálnu akceleráciu a stabilitu na nespevnených cestách, kde môže dochádzať k preklzu kolies kvôli drobným kameňom.
  • MUD/SNOW (bahno/sneh): reguluje preklz kolies, aby zamedzil uviaznutiu vozidla a zabezpečil smerovú stabilitu pri rozjazde. Akonáhle sa vozidlo spoľahlivo rozbehne, systém dovolí určitý preklz a potláča zásahy do riadenia trakcie, aby predišiel obavám zo zbytočného obmedzovania výkonu motora. Keď systém zaznamená, že by vozidlo mohlo uviaznuť v bahne alebo snehu, oslabí zásahy do riadenia výkonu motora, aby zlepšil „samovyslobod­zovacie“ schopnosti vozidla.
  • SAND (piesok): pri rozjazde vozidla v tomto režime systém potláča preklz kolies s cieľom zabrániť uviaznutiu vozidla, kedy pri nechcenom preklze kolies dochádza k prepadávaniu sa celého vozidla do hlbokého piesku a aktiváciou samosvorného diferenciálu zlepšuje schopnosť vyslobodiť sa vlastnými silami. Akonáhle sa vozidlo spoľahlivo rozbehne, systém dovolí určitý preklz a potláča zásahy systému aktívneho riadenia stability a systému riadenia trakcie, aby predišiel obavám zo zbytočného obmedzovania výkonu motora. Pri vozidlách s automatickou prevodovkou začne prevodové ústrojenstvo optimálne časovať radenie vzhľadom na požiadavky režimu SAND a voľbou správnych prevodov udržuje vysoký krútiaci moment.
  • ROCK (kamene): keď systém detekuje, že priečne protiľahlé kolesá nemajú dostatočný kontakt s povrchom (napr. pri výkyve a krížení náprav), resp. ak je potreba zlepšiť záber a stabilitu pri jazde do kopca, snažia sa zamedziť stratám hnacej sily potlačovaním preklzu kolies, kedy v podstate plní úlohu diferenciálu so zvýšenou svornosťou. Pri vozidlách s automatickou prevodovkou začne prevodové ústrojenstvo optimálne časovať radenie vzhľadom na požiadavky režimu ROCK a voľbou správnych prevodov udržuje vysoký krútiaci moment.

Okrem toho platí, že východzím nastavením je režim GRAVEL. Každý z režimov zodpovedá nastaveným pozíciám 4WD systému Super Select 4WD-II. Uzávierka diferenciálu zadnej nápravy má vyššiu prioritu ako režimy Off Road. Akonáhle je zapnutá uzávierka diferenciálu zadnej nápravy, uvedené režimy nie sú k dispozícii.

2. Asistent zjazdu z kopca (HDC) Asistent zjazdu z kopca je k dispozícii vo vozidlách s manuálnou ako aj automatickou prevodovkou, udržuje stabilnú rýchlosť vozidla pri schádzaní zo svahu v situáciách, kedy nestačí samotné brzdenie motorom.

Systém dokáže pri jazde z kopca udržiavať konštantnú rýchlosť jazdy 2 až 20 km/h (3 až 20 km/h pri vozidlách s manuálnou prevodovkou). Konkrétnu rýchlosť nastavuje vodič a nad jej udržiavaním bdie systém aktívneho riadenia stability (ASC) a systém riadenia trakcie – hydraulická jednotka ECU ovládajúca tlak v brzdovej sústave.

Okrem toho platí, že pri vozidlách vybavených automatickou prevodovkou je možné navoliť ľubovoľný jazdný režim; pri vozidlách s manuálnou prevodovkou musí byť zvolený režim 4LLc. Pri aktívnom automatickom brzdení asistentom HDC svieti brzdové svetlo. Po aktivácii asistenta zjazdu z kopca je možné podľa potreby zvýšiť nastavenú rýchlosť zošliapnutím plynového pedálu. V takom prípade sa postupne obmedzí tlak v brzdovej sústave s následným zvýšením rýchlosti jazdy. Akonáhle vodič plynový pedál uvoľní, nastaví sa nová rýchlosť systému HDC.

Vylepšený podvozok, odpruženie aj brzdy

L200 už dlhé roky intenzívne využíva panely karosérie z vysokopevnostnej ocele (v priestore kabíny aj ložnej plochy) s priaznivým vplyvom na pokles hmotnosti a zvýšenie tuhosti. V prípade novej L200 sa zvýšila celková odolnosť a zlepšili sa aj jazdné schopnosti vďaka účinným výstuhám pre zvýšenie torznej tuhosti v konštrukcii motorového priestoru a v podvozkovom ráme, kabíne a spojoch ložnej plochy.

L200 využíva na mnohých miestach strategicky rozmiestnené zvukovo izolačné materiály a materiály pohlcujúce hluk aj vibrácie spoločne s tuhším rámom podvozka, kabínou a ložnou plochou v záujme tichého prostredia a pohodlia v kabíne.

L200 šiestej generácie si zachovala usporiadanie rámu a podvozka predchádzajúcej 5. generácie (vinuté pružiny vpredu / listové perá vzadu), aby dokázala ponúknuť primeranú kombináciu pohodlia a vysokej nosnosti za reálnych prevádzkových podmienok, avšak aj v tomto prípade prichádza s vylepšenými vlastnosťami. Vpredu bola zvýšená tuhosť pružín a zväčšené boli aj tlmiče. Vzadu sa zvýšila tuhosť pružín ako aj počet listov pružín (z 5 na 6) a optimalizovaná bola aj tlmiaca sily tlmičov.

Pri vozidlách na 18 "kolesách sa predné brzdové kotúče zväčšili z 294 na 320 mm a zároveň sa tu objavujú dvojpiestikové brzdové strmene (2× 45 mm namiesto predtým používaných jednopiestkových strmeňov 60 mm). Súčasne sa zlepšili materiálové vlastnosti brzdového obloženia.

Foto: PR servis
mitsubishi, pr clanok, reklama, nepouzivat

Vylepšená bezpečnosť

L200 šiestej generácie navyše prináša niekoľko nových dôležitých bezpečnostných prvkov, z ktorých niektoré sú v tomto segmente a v tejto cenovej kategórii jedinečné:

  • Multi Around Monitor: táto funkcia používa štvoricu kamier v prednej aj zadnej časti vozidla a vo vonkajších spätných zrkadlách na sledovanie priestoru okolo vozidla, čím sprostredkuje úplný rozhľad v uhle 360° so zobrazením všetkých prekážok na displeji. Vďaka tomuto systému môže vodič ľahko skontrolovať slepé uhly výhľadu vpredu, vzadu aj po oboch stranách vozidla. Po zaradení spiatočky sa potom na displeji zobrazí v obraze zo zadnej kamery virtuálna mriežka s vodiacimi čiarami pre ľahšie cúvanie.
  • Systém zmierňovania následkov čelnej kolízie (FCM), ktorý používa kameru a laserový radar na rozpoznávanie vozidiel alebo chodcov vpredu, čím prispieva k vyššej bezpečnosti jazdy. Keď systém usúdi, že hrozí stret s prekážkou, aktivuje zvukovú výstrahu a začne brzdenie s cieľom vyhnúť sa kolízii alebo zmierniť jej následky.
  • Systém pre monitorovanie prevádzky za vozidlom (RCTA) využíva mikrovlnný radar v zadnom nárazníku pre rozpoznávanie vozidiel pohybujúcich sa vzadu po stranách, kam vodič zo svojej pozície spravidla nevidí, resp. automobilov prechádzajúcich priečne za vozidlom. Pri cúvaní z garáže alebo iných manévroch v stiesnených priestoroch upozorňuje vodiča na prítomnosť iného vozidla stojaceho vzadu alebo prichádzajúceho zozadu rozblikaním kontrolky v príslušnom spätnom zrkadle, aktiváciou zvukovej výstrahy a blikajúcou správou na prístrojovom štíte.

Tieto nové bezpečnostné prvky dopĺňajú už existujúce prvky výbavy, ktorými disponovala aj predchádzajúca generácia L200 ako je bezpečnostný systém prednostného brzdenia (BOS), brzdový asistent (EBA), signalizácia núdzového brzdenia (ESS), varovanie pri opustení jazdného pruhu (LDW), aktívne riadenie stability a trakcie (ASTC), asistent rozjazdu do kopca (HSA) či asistent stability prívesu (TSA).

Nové farby karosérie

Nový dizajn uzatvára ponuka nových farebných odtieňov: šedá „Graphite Grey“, oranžová „Sunflare Orange“ a červená „Red Solid“. Biela „White Diamond“ používa podobnú technológiu lakovania ako červený odtieň Red Diamond pre model Eclipse Cross; kombinuje perleťový lesk s hĺbkou metalického laku s cieľom dosiahnuť efekt politúry, kedy sa farebný odtieň zdanlivo mení v závislosti od uhla dopadajúceho svetla, čím sa ešte viac akcentujú plastické tvary karosérie novej L200.

K dispozícii je teraz ešte širšia ponuka príslušenstva.

Cena modelu od 26 790 EUR

Viac na: https://www.mitsubishi-motors.sk/…y/nova-l200/

chyba