Hybrid alebo elektromobil? Odpoveď je jasná

06.11.2019 00:00
Toyota, PR článok, nepoužívať
Toyota Corolla Autor:

Toyota už štyri roky po sebe na Slovensku láme jeden predajný rekord za druhým a v nastúpenom trende pokračuje aj v tomto roku. Aj vďaka mohutnej modelovej ofenzíve, ktorá posilnila záujem o jej vozidlá predovšetkým u firemnej klientely.

Od januára do septembra 2019 Toyota na Slovensku predala 4 096 vozidiel, čím si poistila trhový podiel 5 %. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje nárast o 5,1 %. Zaujímavý je tiež pohľad do štatistiky firemných vozidiel, ktorých z celkového počtu predaných kusov bolo až 2 116, čo predstavuje medziročný nárast až o 13 %.

Pohodlný hybrid

Toyota rezonuje stále viac u firemnej klientely najmä vďaka hybridnému pohonu. Všetky firmy, predovšetkým veľké nadnárodné spoločnosti, sú dnes tlačené do znižovania flotilových emisií CO2 a jednou z možností, ako to dosiahnuť bez vyšších nákladov, sú práve hybridy. Klasický, samodobíjateľný hybrid, ako ho Toyota vyrába už vyše 20 rokov, nepotrebuje externé dobíjanie, čiže nemusíte investovať do nabíjacích stojanov ani zabíjať produktívny čas pri nabíjaní. Pritom na elektrinu viete často prejsť až polovicu trasy. V meste možno aj viac. Tankujete benzín a batériu dobijete za jazdy. Elektromotor vám pomáha šetriť palivo, zlepšuje dynamiku a vďaka rekuperácii šetríte aj brzdy. A na rozdiel od elektromobilov máte dlhý dojazd, slobodu pohybu a v ničom nie ste obmedzovaní. Parametrom, ktorý firmy veľmi sledujú, je tiež vysoká zostatková hodnota a TCO (celkové náklady na vlastníctvo vozidla), v ktorej Toyota právom patrí na popredné miesta. Práve vďaka spoľahlivému a ekonomicky výhodnému hybridnému pohonu.

Široký výber

Toyota dnes disponuje veľmi širokou škálou hybridných modelov, od najmenšieho modelu Yaris, až po manažérsky sedan Camry. Firmám zároveň ponúka na výber viacero finančných produktov, z ktorých najväčšej obľube sa momentálne teší operatívny lízing. No nielen klasické osobné autá sú dnes v kurze. Zo strany flotilových klientov cítiť stále väčší záujem aj o portfólio úžitkových vozidiel, ktoré sa neustále rozrastá. Všestranný pickup Hilux a pracovné aj osobné verzie ľahkého úžitkového vozidla ProAce a ProAce Verso, dostupného vo viacerých dĺžkach karosérie, už čoskoro doplní aj malá mestská dodávka Toyota ProAce City.

Autor: PR servis

Elektrické vozidlá

Toyota sa, samozrejme, nebráni ani plug-in hybridom a elektrickým vozidlám. Jeden plug-in hybrid už dnes ponúka a v budúcnosti k nemu pribudnú ďalšie. Prius Plug-In Hybrid nedávno prešiel ľahkou modernizáciou, v rámci ktorej je najväčšou zmenou 5-miestna verzia interiéru (predtým bol len 4-miestny). Tým sa z neho stalo plnohodnotné rodinné auto. Technika ostáva bezo zmeny, čo znamená, že čisto na elektrinu prejde minimálne 50 km. Keď k tomu pridáte avizovanú štátnu dotáciu 5 000 eur, pri najazdení 50 km elektrických kilometrov denne to môže byť zaujímavá alternatíva firemného auta s príjemne nízkymi nákladmi. Vstup Toyoty na pole elektromobilov je tiež aktuálnou témou. Japonci však čakajú, kým bude lepšie rozvinutá infraštruktúra a nabíjanie nebude stáť toľko času.

Dovtedy budú najatraktívnejšie vychádzať práve hybridné vozidlá s automatickou prevodovkou pre pohodlný pohyb v meste už v štandarde a bohatou základnou výbavou. Samodobíjateľné hybridy síce nepodliehajú štátnej dotácii, aj bez nej však vychádzajú cenovo výhodne.

Autor: PR servis

Aktuálne najväčšiemu záujmu spomedzi hybridných modelov značky Toyota sa teší nová generácia SUV RAV4, ktorá oslovuje klientov svojím sviežim a moderným dizajnom, pedantne spracovaným interiérom bohatým na vnútorný priestor a predovšetkým výrazne väčším nadaním pre jazdu než v minulosti, ktoré robí z RAV-ky jedno z najšoférskejších SUV na trhu. A nad tým všetkým je ako čerešnička na torte hybridný systém 4. generácie, ktorý ešte nikdy nebol taký efektívny ako teraz. Viaceré odborné testy ukazujú, že hybridná technika dovoľuje najnovším modelom značky Toyota jazdiť až extrémne úsporne po meste a mimo mesta sa už dnes vedia bez problémov v spotrebe vyrovnať aj najlepším naftovým motorom. Najmä vďaka stále častejšiemu zapájaniu elektromotora, teda využívaniu jazdy na elektrickú energiu. Tento druh hybridného pohonu nevie prejsť dlhú vzdialenosť čisto na elektrický pohon v jednom kuse, ale pravidelným zapájaním elektromotora na kratšie vzdialenosti (v závislosti od kapacity energie v batériách), využívaním funkcie plachtenia a rekuperovaním kinetickej energie viete dnes až polovicu trasy, niekedy aj viac (v závislosti od profilu krajiny), prejsť v čisto elektrickom režime. Aj vďaka najnovšej generácii hybridu Toyota RAV4 postúpila na tretiu priečku medzi celosvetovo najpredávanejšími autami a momentálne je najobľúbenejším SUV na svete.

Najžiadanejším je segment C

Veľmi silné zastúpenie má Toyota aj v segmente C. Popri štýlovom crossoveri C-HR, ktorý práve teraz prichádza na trh v novej, modernizovanejšej podobe, majú firmy eminentný záujem najmä o svetový bestseller Corolla. Vďaka pestrej ponuke karosárskych verzií (hatchback, sedan a kombi) vedia týmto modelom pokryť široké spektrum pracovných pozícií. Od obchodných zástupcov, cez manažérov, až po rôzne druhy taxi služby. Každá z karosárskych verzií má niečo do seba. Hatchback je viac športový. Sedan zase elegantný a z jazdnej stránky veľmi pohodový a kombík svojím vnútorným priestorom konkuruje o triedu väčším autám.

Autor: PR servis

Toyota pre novu generaciu modelu Corolla použila duálnu hybridnú stratégiu, čo v praxi znamená že je tento model ponúkaný okrem konvenčnej benzínovej motorizácie aj s 2 hybridnými motorizáciami. Testy odborných médií ukázali, že z dvoch hybridných systémov ponúkaných pre Corollu je do mesta vhodnejšia slabšia jednaosmička (122 HP) s nižšou spotrebou, ktorá sa nestratí ani na diaľnici. Pokiaľ však budete využívať auto viac na dlhšie trasy, lepší je suverénne rýchlejší dvojliter (180 HP), ktorý si nepýta výrazne viac benzínu.

Životnosť batérií: Zbytočné obavy

Najviac otázok ohľadne hybridného pohonu vyvoláva záruka batérií a ich životnosť, prípadne oprava. Viac ako 20-ročná skúsenosť Toyoty s týmto druhom pohonu ukázala, že v tomto smere nie je žiaden dôvod na obavu. Komponenty hybridného systému sú kryté zárukou, ktorá trvá 5 rokov alebo do najazdenia 100 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Toyota však ponúka aj predĺženú starostlivosť o hybridnú batériu v dĺžke 1 roka alebo do najazdenia 15 000 km (podľa toho, čo nastane skôr), ak vozidlo úspešne absolvuje kontrolu hybridného systému. Táto starostlivosť môže byť pravidelne obnovovaná až do okamihu, keď od registrácie vozidla uplynie 10 rokov. Zákazník tak získa mnoho rokov bezstarostnej jazdy. Zbytočné je obávať sa aj ceny za výmenu batérie po záruke. Cena batérií s rastúcou masovou výrobou neustále klesá a klesať naďalej bude. Jej výška sa pohybuje v závislosti od modelu. Napríklad v prípade modelu Corolla je zákaznícka cena batérie pri hybride s motorom objemu 1,8 l – 2 500 € bez DPH. Ak si predstavíte, že v bežnom aute so spaľovacím motorom vám odíde turbo, dpf filter alebo nebodaj prevodovka, pri jednotlivých spomenutých komponentoch sa budete cenovo pohybovať na približne rovnakej úrovni. Pokiaľ však využijete predĺženú starostlivosť o hybridný systém, ktorú vám Toyota ponúka, tieto náklady sa vás budú týkať najskôr po 10 rokoch od zakúpenia vozidla, čo je obrovský benefit.

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku