V meste kupé, na cestách SUV. Mitsubishi Eclipse Cross, jedinečný v každom smere

18.10.2019 00:00
Mitsubishi, PR článok, nepoužívať
Autor:

Mitsubishi Eclipse Cross je inteligentnou kombináciou dizajnového štýlu vozidiel s karosériou v tvare „kupé" so všetkými úžitkovými výhodami vozidiel typu SUV.

SUV kupé Mitsubishi Eclipse Cross poháňa preplňovaný benzínový motor 1.5 MIVEC s variabilným časovaním sacích ventilov a s unikátnou kombináciou priameho a nepriameho vstrekovania paliva. Unikátnosť použitej technológie spočíva v tom, že spája výhody priameho vstreku ako je vyššia pružnosť a vyšší výkon motora, s výhodami nepriameho vstreku, ktorý zabraňuje karbonizácii jednotlivých komponentov motora typickej pre motory s priamym vstrekom.

O pohon modelu Eclipse Cross sa stará vyspelý systém 4×4 S-AWC (Super-All Wheel Control), známy z modelov Lancer Evolution či poslednej generácie Outlander / Outlander PHEV. Nové technológie sa objavujú aj vo vnútri kabíny za účelom spríjemnenia jazdy a intuitívneho ovládania, napr. ovládanie pomocou touchpadu, multimediálny systém Smartphone Link Display Audio (SDA) s plnou konektivitou podporujúcou Apple CapPlay™ a Audroid Auto™, priehľadový head-up displej na mieste vodiča zobrazujúci napr. rýchlosť vozidla a ďalšie.

Autor: PR servis

Preplňovaný motor 1.5 MIVEC disponuje veľmi plochou krivkou krútiaceho momentu v rozsahu od 1 800 do 4 500 ot/min, ktorá je zárukou hladkého chodu a okamžitej odozvy. Bezprostredne reaguje na pokyny od plynového pedálu, na čom má okrem iného podiel zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov MIVEC, kompaktné turbodúchadlo s elektronickým riadením obtokového ventilu Waste gate atď., až po duté výfukové ventily vyplnené sodíkom, podobne ako je tomu v poslednom Lanceri Evolution Final Edition. Môže byť kombinovaný so 6-stupňovou manuálne radenou prevodovkou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou typu CVT.

Systém S-AWC (Super-All Wheel Control) v modeli Eclipse Cross s pohonom 4WD využíva aktívnu kontrolu stáčania okolo zvislej osi vozidla (AYC), aktivovanú pribrzdením jednotlivých kolies. Vďaka tomu S-AWC dokáže presne vyhodnocovať pokyny od vodiča a správanie vozidla pomocou informácií zo senzorov sústavy riadenia, rýchlosti stáčania vozidla okolo zvislej osi, hnacieho momentu, brzdnej sily a rýchlosti otáčania kolies. Na základe spätnej väzby od senzorov rýchlosti stáčania potom S-AWC prenáša krútiaci moment na jednotlivé kolesá tak, aby vozidlo čo najpresnejšie nasledovalo zámery vodiča pri otáčaní volantom. Pre čo najvyššiu presnosť ovládania v zákrutách, maximálnu stabilitu v priamom smere a manévrovateľnosť na klzkých cestách pomáha možnosť prepínania medzi jazdnými režimami AUTO, SNOW (sneh) alebo GRAVEL (štrk) s nasledovným rozdelením krútiaceho momentu medzi kolesá prednej a zadnej nápravy:

  • Režim AUTO – od 80:20% až po 55:45%
  • Režim GRAVEL – od 80:20% až po 45:55%
  • Režim SNOW – od 70:30% až po 40:60%

SUV kupé Eclipse Cross je mimoriadne technologicky vyspelé vozidlo, ktoré disponuje stabilným, intuitívnym a predvídateľným jazdným správaním vďaka dokonale odladenému podvozku, riadeniu s pohotovou odozvou a výbornou tuhosťou karosérie, ku ktorej prispieva bodové zváranie, použitie štrukturálnych lepidiel či priečna vzpera predného zavesenia po vzore športových vozidiel Lancer Evolution.

Eclipse Cross je zároveň aj mimoriadne bezpečné vozidlo, čoho dôkazom je nielen maximálne 5-hviezdičkové hodnotenie v bezpečnostných testoch EuroNCAP z roku 2018, ale aj množstvo bezpečnostných funkcií a prvkov na palube zahŕňajúcich napr. systém zmierňovania následkov čelnej kolízie (FCM), systém varovania pri opustení jazdného pruhu (LDW), systém sledovania mŕtveho uhla (BSW) vrátane asistenta zmeny jazdného pruhu (LCA) a systém sledovania dopravnej situácie za vozidlom pri cúvaní (RCTA), adaptívny tempomat (ACC), automatické diaľkové svetlá (AHB), Multi Around Monitor 360° vrátane pohľadu z vtáčej perspektívy, elektrickú parkovaciu brzdu či asistent rozjazdu do kopca (HSA).

Autor: PR servis

Eclipse Cross sa okrem vyššie uvedeného pýši veľmi tuhým skeletom karosérie (RISE), 7 airbagmi v základnej výbave a radom senzorov, ktoré sledujú okolie vozidla aj jeho jazdné správanie a v prípade potreby upozornia vodiča alebo priamo zasiahnu do riadenia.

Nové ovládacie rozhranie umožňuje intuitívnejšie ovládanie audiosystému než pomocou tradičných otočných prvkov; touchpad je technickou novinkou. Hlasitosť audiosystému možno napríklad ľahko upraviť potiahnutím dvoch prstov nahor alebo nadol po ploche dotykového ovládača. O niečo vyššie v hornej časti prístrojovej dosky modelu Eclipse Cross sa nachádza systém, Smartphone Link Display Audio (SDA). Systém ovládaný prostredníctvom tenkej 7 "dotykovej obrazovky umožňuje vodičovi bezpečne sledovať online informácie a dáta s minimálnym odklonením zraku od vozovky. Vďaka umiestneniu touchpadu na stredovom paneli vodič ľahko ovláda celý systém bez nutnosti meniť polohu za volantom. Posledným z trojice nových vyspelých technológií, po prvý krát predstavených v modeli Eclipse Cross, je už spomínaný priehľadový head up displej (HUD). Eclipse Cross sa môže pochváliť ziskom viacerých uznávaných ocenení ako je napr. „Auto roka 2019 RJC“ v Japonsku, ktoré mu udelila Konferencia Výskumných pracovníkov v oblasti automobilového priemyslu a motoristických novinárov Japonska (RJC) či prestížne dizajnové ocenenie „Good Design Award 2018“ v súťaži usporiadanej pod záštitou Japonského inštitútu na podporu dizajnu a mnohé ďalšie.

Autor: PR servis

SUV kupé Mitsubishi Eclipse Cross je teraz k dispozícii už aj v modelovom prevedení 2020, ktoré do ponuky prináša úplne novú modrú metalickú farbu karosérie Lightning Blue, ambientné podsvietenie v interiéri vozidla či strešné okno v najvyššom stupni výbavy Instyle. V priebehu roka 2020 pribudne navyše aj ďalšia nová technológia, ktorou je systém rozpoznávania dopravných značiek.

Viac informácií nájdete na: https://www.mitsubishi-motors.sk/…lipse-cross/

Autor: PR servis
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku