Majstrovstvá sveta EWC počas supervíkendu na Slovakia Ringu

Slovakia Ring sa pred dvomi rokmi zaradil k svetovo uznávaným a nesmierne populárnym podujatiam ako Bol d'Or, 24 Heures Motos, či Suzuka 8 Hours. Počas 8 až 24-hodinových pretekov dostanú technika aj jazdci skutočne zabrať. Slovensko tu má svoje celoročné zastúpenie s tímom Maco Racing, no priamo u nás štartujú pravidelne ďalší Slováci.

18.04.2019 00:00
Foto: PR servis
Slovakia Ring, PR článok, nepoužívať

Sezóna 2018–2019 odštartovala opäť s dvadsaťštyri­hodinovkou Bol d'Or na okruhu Paul Ricard vo Francúzsku (15.-16.9.2018). Pokračuje s 24 Heures Motos v Le Mans (20.-21.4.) a tretím podujatím je práve 8 Hours of Slovakia Ring. Po nás seriál smeruje do Nemecka na 8 Hours of Oschersleben (9.6.) a sezónu tradične zakončí Suzuka 8 Hours v Japonsku (28.7.).

Medzi špecifiká EWC patrí voľný výber pneumatík (a výrobcov) a samozrejme štart v štýle starého Le Mans: jazdci sa zoradia na opačnej strane šírky trate oproti svojím motocyklom, mávnutím vlajky prebehnú k nim a odpália do pretekov tak rýchlo, ako len dokážu. Taktiež väčšina pretekov sa jazdí, alebo končí v nočných hodinách. Tie u nás skončia v sobotu 11. mája tesne pred západom slnka o 20:00.

Foto: PR servis
Slovakia Ring, PR článok, nepoužívať

Vytrvalostné preteky sú skutočnou skúškou húževnatosti a výdrže motocyklov i jazdcov. Preto každú posádku tvoria dvaja až traja jazdci, ktorí sa striedajú za riadidlami. FIM EWC má dve kategórie: Formula EWC a Superstock.

Formula EWC (čierne pozadie poznávacieho čísla, biele svetlomety, min. hmotnosť 175 kg) je najvyššou triedou a umožňuje modifikáciu výkonnosti počas samotných pretekov. Celkový výzor stroja sa nesmie odlišovať od homologovanej podoby, no vidlica, tlmič, kyvadlová náprava, brzdy, chladič a výfuk môžu podstúpiť zmeny. Tímy majú tiež pomerne voľnú ruku pri výkone motora. Konštrukcia zároveň umožňuje rýchloupínanie kolesa.

Foto: PR servis
Slovakia Ring, PR článok, nepoužívať

Motocykle triedy Superstock (červené pozadie poznávacieho čísla, žlté svetlomety, min. hmotnosť 168 kg) sú prakticky identické so sériovou výrobou. Motor dodáva priamo výrobca a povolené sú len minimálne zmeny (vstreky a palivová mapa, upevnenie spojky, odlišný tlmič výfuku a pod.). Kolesá musia ostať vo svojej homologovanej podobe, takže tímy potrebujú dobrú stratégiu na výmenu kolies počas pit-stopov.

V oboch triedach je maximálna kapacita palivovej nádrže 24 litrov, so zariadením pre rýchle tankovanie. Taktiež obe triedy pretekajú o titul Majstra sveta FIM EWC a Superstock navyše o Svetový pohár FIM EWC.

Foto: PR servis
Slovakia Ring, PR článok, nepoužívať
chyba