Nikto nie je doma prorokom, platí to aj pre výrobcov áut

Slováci pri výbere zánovných áut kladú stále väčší dôraz na bezpečnosť a kvalitu automobilov.

07.12.2018 06:00
AAA Auto, PR článok, reklama, nepoužívať Foto: ,

Prítomnosť automobilky v nejakom regióne ešte nemusí automaticky znamenať, že v jej okolí budú ponuke dominovať autá, ktoré vyrába. V prípade závodov Volkswagen Slovakia v Bratislave, Kia Motors Slovakia pri Žiline či PSA Peugeot Citroën pri Trnave sme zisťovali, či ich prítomnosť v meste alebo regióne ovplyvňuje ponuku zánovných vozidiel značiek a modelov, ktoré vyrábajú.

Autá z koncernu Volkswagen nie sú najinzerovanejšou značkou zánovných vozidiel v Bratislave, rovnako ani Kia nehrá prím v Žiline, až v Trnave je Peugeot prvý. Ani tu však v ponuke neprevládajú modely, ktoré sa priamo vo fabrike vyrábajú. Vyplynulo to z kontinuálneho sledovania trhu so zánovnými autami na Slovensku, ktoré robí značka Mototechna. Tá patrí do skupiny AURES Holdings, ktorej súčasťou je aj sieť autocentier AAA AUTO.

Za posledných 22 mesiacov je v Bratislave najponúkanejšou značkou zánovných vozidiel Mercedes-Benz. Na ďalších priečkach sa už umiestňujú aj značky patriace do koncernu VW sídliaceho v Bratislave – druhá je Škoda, tretí Volkswagen a Audi je piate. „Pokiaľ sa pozrieme na poradie najinzerovanejších modelov a porovnáme ho s modelmi, ktoré sa vyrábajú v Bratislave, vidíme, že tam neprichádza k prieniku. Na prvom mieste je Škoda Octavia, nasledovaná Fabiou, Mercedesom C, Mercedesom E a B. Z modelov pochádzajúcich priamo z bratislavského koncernu sa najvyššie umiestňuje Audi Q7, a to až na 21. mieste. Bratislavčania síce hojne inzerujú značky z koncernu Volkswagen, avšak modely, ktoré sa vyrábajú v Bratislave, sa v ponuke objavujú výrazne menej,“ vysvetľuje prevádzkový riaditeľ značky Mototechna Petr Vaněček.

Obdobná situácia je aj v Žiline, pri ktorej má závod Kia Motors Slovakia. Najinzerovanejšou značkou zánovných vozidiel tam je BMW, za ktorým nasleduje Škoda a Mercedes-Benz. Kia sa umiestňuje až na piatej priečke. „Ak sa pozrieme na najponúkanejšie modely, prvý zástupca automobilky – Kia Ceed sa umiestňuje až na jedenástom mieste. Obdobná situácia je v celom Žilinskom kraji, kde je značka Kia piata najinzerovanejšia a aj model Kia Ceed je piaty. Výroba vozidiel v danom kraji teda nijako zvlášť neovplyvňuje ponuku zánovných áut tejto značky,“ hodnotí Petr Vaněček.

Na prvý pohľad sa líši situácia v Trnave, pri ktorej sídli závod PSA Peugeot Citroën, kde je najinzerovanejšou značkou zánovných vozidiel práve Peugeot. Peugeot 3008 je aj najponúkanejším modelom v meste. Toto vozidlo sa však podľa informácií na stránkach automobilky v závode pri Trnave nevyrába. Najvyššie sa z portfólia áut, ktoré sa tam vyrábajú, v rebríčku ponúkaných vozidiel na desiatom mieste objavuje Peugeot 208. Ak sa pozrieme na celý Trnavský kraj, značka Peugeot je až na piatom mieste najinzerovanejších áut a najvyššie postaveným modelom je už zmieňovaný Peugeot 3008. Takže ani v oblasti pri Trnave nie je v ponuke prevaha zánovných áut, ktoré pochádzajú z linky domovského závodu PSA.

Zánovné autá sú trendom posledných rokov, kedy aj dobrá ekonomická situácia, rastúce mzdy či výhodné možnosti financovania spôsobili, že ľudia kladú väčší dôraz na bezpečnosť a kvalitu automobilov. V Mototechne je možné vyberať si až z 25 značiek a stoviek modelov zánovných vozidiel. Na rozdiel od nových vozidiel sú k dispozícii takmer ihneď a ich cena je až o 40 % nižšia. Záujemcovia si môžu v Mototechne vyskúšať množstvo modelov áut v rôznych stupňoch výbav a vybrať si podľa toho, ktoré vozidlo im sadlo najviac. „Aj keď sú záujemcovia nadchnutí pre jednu značkou, alebo ich zaujala výhodná cena či vzhľad vozidla, odporúčame im, aby sa s výberom automobilu v žiadnom prípade neunáhlili. Vybrané vozidlo, alebo ešte radšej hneď niekoľko vozidiel, by si mali čo najstarostlivejšie vyskúšať,“ radí Petr Vaněček. „A aj ak zákazník zistí, že mu auto predsa len nevyhovuje, tak mu ho až do 7 dní bez udania dôvodu bezplatne vymeníme,“ doplnil Vaněček.

chyba