Spoznajte TOP 5 jazdeniek pre rodinu

Bratislava, 30. mája 2018 – Kúpa jazdeného auta je nemalou investíciou a zásahom do rodinného rozpočtu, ktorý je potrebné poriadne zvážiť a premyslieť. Pri príležitosti Medzinárodného dňa detí preto sieť autocentier AAA AUTO pripravila pre rodiny zoznam TOP 5 jazdeniek, ktorý im zjednoduší ich rozhodovanie. Pri tejto príležitosti zároveň sieť autocentier pre svojich zákazníkov pripravila detský deň , ktorý bude v nedeľu 3. júna od 13:00 v bratislavskej pobočke. Deti si tu budú môcť užiť veľa zábavy s množstvom atrakcií. Nebude chýbať skákací hrad, zábava s klaunom, futbalová školička či maľovanie na sklo. Prvých desať prichádzajúcich detí dostane futbalovú loptu.

01.06.2018 10:18
octavia seda Foto:
Foto: SZVPS

„Pri príležitosti medzinárodného dňa detí sme pripravili pre rodiny zoznam TOP 5 jazdeniek. Pri výbere automobilov sme zohľadnili preferencie rodín, ktoré k nám prichádzajú a zároveň sme brali do úvahy dobré vlastnosti a spoľahlivosť jednotlivých modelov. Medzi TOP 5 sa tak dostala Škoda Octavia III Combi, Audi A4 Avant, Nissan Qashqai, Ford Galaxy a Opel Zafira,“ ozrejmuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová. A dodáva: „S blížiacim sa Medzinárodným dňom detí sme sa rozhodli spríjemniť poobedie aj našim zákazníkom a pripravili sme pre nich a ich deti na túto nedeľu zábavné poobedie plné hier.“ Detský deň sa uskutoční tradične na bratislavskej pobočke AAA AUTO na adrese Panónska cesta 39, od 13:00 do 17:00.

Škoda Octavia III Combi

Zatiaľ čo druhá generácia Octavie mala na pohonné jednotky trocha smolu a tých bezproblémových a dostatočne silných bolo iba niekoľko, tretia generácia vyrábaná od roku 2013 je na tom podstatne lepšie. Problémy s rozvodmi motorizácie 1.2 TSI a 1.4 TSI ustali, motor má úplne novú konštrukciu. Dostatočne silný a zároveň úsporný je práve motor 1.4 TSI. Motory 1.8 TSI a 2.0 TSI môže stále trápiť vyššia spotreba oleja. S novým základným motorom 1.0 TSI tiež nie sú problémy, ale zatiaľ chýba viac bazárových skúseností. Rodinami obľúbené dieselové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI sú tiež bezproblémové, väčšiu investíciu budú vyžadovať až po najazdení okolo 200 000 km. Hlavne 1.6 TDI je mimoriadne úsporný pri nižších rýchlostiach, na diaľnici však šetrenie limituje 5 rýchlostná prevodovka. Octavia je k dispozícii s pohonom predných kolies, ale aj všetkých štyroch. Octavia III Combi môže byť vybavená manuálnou 5 aj 6 stupňovou prevodovkou alebo tiež automatickou DSG 6 či 7 stupňovou prevodovkou. V prípade DSG prevodovky nezabudnite na nutnosť výmeny oleja každých 60 000 km. Môže u nej tiež dôjsť k problémom s mechatronikou, ktorá sa potom musí najčastejšie vymeniť za novú, pretože sa zle opravuje. Počítajte teda s vyššou investíciou. Pri kúpe si dajte pozor, či prevodovka pri rozjazde netrhá. Jemné vibrácie pri pridaní plynu alebo preradení je možné vyriešiť prehraním softvéru riadiacej jednotky. Zaujímavý je luxusný variant Laurin&Klement, poloterénny Scout a pre rýchlu jazdu naladená úp

Audi A4 Avant

Zatiaľ čo staršie B6/B7 je skôr menším a štýlovým kombíkom, novšia B8 (z rokov 2007–2015) postavená na platforme MLB vyhovie svojím vnútorným priestorom aj rodinným potrebám. K dispozícii je široká paleta variantov – so štvorvalcovými či šesťvalcovými motormi, s pohonom predných kolies či všetkých štyroch, s manuálnou prevodovkou či rôznymi druhmi automatov, tiež aj športové verzie S4 a RS4 alebo poloterénna zvýšená verzia Allroad quattro. Asi 80 % vyrobených vozidiel je poháňaných naftovým motorom, väčšina má niektorý z množstva variantov motorov 2.0 TDI s výkonmi od 120 do 190 koní. U všetkých TDI motorov platí, že čím novší variant, tým viac sú vychytané všetky problémy. Závady sa vyskytujú hlavne také, ktoré sú bežné pre všetky dieselové motory – opotrebované vstrekovače a unavené dvojhmotové zotrvačníky. Závady EGR ventilov a DPF filtrov nie sú tak časté ako pri predchádzajúcich motoroch. Šesťvalce majú výrazne vyššie prevádzkové náklady, pričom hlavne 2.7 TDI nemá nad štvorvalcami takú dynamickú prevahu. V prípade benzínových 1.8 TFSI a 2.0 TFSI je potreba strážiť hlavne spotrebu oleja a kontrolovať stav rozvodovej reťaze. Ako náhle začne byť reťaz hlučná, je potrebné ju vymeniť. „V prípade jazdeniek akejkoľvek prémiovej značky buďte dvakrát v strehu. Riziko, že naletíte podvodníkovi, je tu vyššie ako napríklad pri Renaulte, Hyundai či Kii. Aj napriek zákonu proti stáčaniu kilometrov je na trhu množstvo vozidiel s upraveným stavom odometra, radšej sa teda sústreďte na veľkých a preverených obchodníkov. Ďalším problémom sú vozidlá po vážnych haváriách, kde výnimkou nie sú neodborne opravené nosné časti karosérie. Na pozore buďte aj pred vozidlami s pozmenenými identifikátormi. Rada, aby ste žiadali vozidlo s preukázateľnou históriou a doloženými servisnými záznamami, tu platí dvojnásobne,“ zdôrazňuje Topolová.

Foto: SZVPS
plagat Foto: SZVPS

Nissan Qashqai

Rodinné MPV v poslednej dobe striedajú stále obľúbenejšie SUV a crossovery. Jedným z najžiadanejších je Nissan Qashqai. Prvá generácia sa predávala od roku 2007 do konca roka 2013, vo februári 2014 ju vystriedala druhá generácia. V roku 2010 prešiel model modernizáciou, predok vozidla dostal o niečo agresívnejší vzhľad a drobnými úpravami prešla aj motorová paleta. Základnou pohonnou jednotkou je benzínová 1.6, ktorá je pomerne slabá, ale spoľahlivá. K dispozícii je len s pohonom predných kolies a iba s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Od roku 2010 je táto jednotka navyše aj veľmi úsporná. Spoľahlivý benzínový dvojliter ponúka dostatočnú dynamiku, ale žiada si za ňu vyšší prídel paliva. K dispozícii je s pohonom predných alebo všetkých kolies, manuálnou 6 stupňovou prevodovkou alebo automatickou bezstupňovou prevodovkou CVT. Na túto prevodovku si dajte pozor, okrem typicky nižšej životnosti ju môže predčasne „usmrtiť“ tiež závada riadiacej jednotky. Do roku 2010 bolo možné zohnať motor 1.5 dCi tiež bez filtra DPF, od roku 2010 je už jedine s filtrom. K dispozícii bol iba s pohonom predných kolies. Nepatrí však medzi spoľahlivé diesely, môže sa dokonca aj zadrieť. Lepšie je sa mu vyhnúť. Dlho bol jedinou naftovou alternatívou k 1.5 dCi iba silný 110 kW dvojliter. Ideálnym, silným, úsporným a spoľahlivým pohonom pre Qashqai je až nový motor 1.6 dCi 96 kW montovaný od roku 2011. Aj keď je vybavený filtrom DPF problémy s ním nebývajú. Ak nepotrebujete nebo nad hlavou, vyhnite sa

Ford Galaxy

Najžiadanejšia je druhá generácia z rokov 2006–2014, ktorú si už Ford na rozdiel od predchádzajúcej generácie vyvinul kompletne sám. Najväčší záujem je o vozidlá s bohatou výbavou Titanium alebo Ghia, ale aj obyčajný Trend ponúka to najdôležitejšie – obrovský a variabilný interiér s tretím radom sedačiek sklopných do dlážky (ak sa jedná o sedemmiestny model). Zákazníci obľubujú verziu s koženými alebo polokoženými sedačkami s vyhrievaním a s navigáciou, naopak napríklad automatickú prevodovku žiadajú minimálne. Benzínové motory sú vzácne, s turbomotromi 1.6 a 2.0 EcoBoost nie sú problémy, rovnako bezproblémový je starý dobrý atmosférický dvojliter. Benzínový 2.3 má nevýrazný výkonový prejav a vysokú spotrebu. Naftový 1.6 TDCi je síce spoľahlivejší ako jeho povesť, ale aj tak je lepšie sa mu vyhnúť, aj keď je často spojený práve s vysokými výbavami Titanium alebo Ghia. Tieto modely majú najčastejší pôvod z Belgicka alebo Holandska a majú poddimenzované množstvo olejovej náplne, veľmi často im odchádzajú turbodúchadlá. Motorizácie 1.8 TDCi, 2.0 TDCi a 2.2 TDCi sú viac-menej bezproblémové. Trápia ich iba závady, ktoré sú bežné u všetkých dieselov – vstrekovače, dvojhmotové zotrvačníky a filtre pevných častíc (ak sú nimi vybavené). Veľmi podobným autom je Ford S-Max, s ktorým výmenou za trocha menej miesta získate štýlovejšiu karosériu. Technika a problémy sú rovnaké ako v prípde Galaxy.

Opel Zafira

Pri predstavení v roku 2011 vzbudila svojimi tvarmi Zafira Tourer rozruch aj nadšenie. Je možné ju dostať v päť alebo sedem miestnom prevedení (sedačky má zložené pod dlážkou kufra). Poskytuje dostatok miesta pre celú rodinu, v sedem miestnom prevedení však má veľmi malý kufor, rovnako ako všetky autá v tejto kategórii, či už sa jedná o Peugeot 5008 alebo Volkswagen Touran a podobné modely. Zafira má skvelé ergonomické sedačky. Benzínové motory sú buď v prevedení 1.8 bez turba, 1.4 Turbo a 1.6 Turbo. Motor 1.8 bez turba je síce vsadením na istotu, ale má iba 5 stupňovú prevodovku a slabšiu dynamiku. Rovnako skôr slabší je aj 1.4 Turbo 88 kW, kým 1.4 Turbo 103 kW je už dostatočne silný a 1.6 Turbo už poskytuje suverénnu dynamiku. Prevodovky sú 6 stupňové manuálne alebo automatické. Pri kúpe modelu v automate dajte si pozor na šklbanie pri rozjazde alebo pri radení. Zafiru je možné si zaobstarať aj v továrenskom variante priamo na LPG alebo na CNG. Diselové motory sú buď v prevedení 1.6 CDTi alebo 2.0 CDTi. Okrem najslabších variantov sú Zafiry od výkonu 96 kW dostatočne silné. Sú úsporné a na diesely tiež spoľahlivé. Najsilnejší variant 2.0 Biturbo je zbytočne komplikovaný motor a nad slabším prevedením nemá takú dynamickú prevahu. K dispozícii sú buď 6 stupňové manuály alebo automaty. Pri kúpe automatov platí to isté ako pri benzínových motoroch.

chyba