Volkswagen Golf: Schopnosti najlepších

Auto, ktoré roky definuje svoju triedu, opäť posúva hranice. Volkswagen Golf je teraz kráľom konektivity a viete ho ovládať aj gestami!

23.02.2017 08:03
VW inzercia

Volkswagen Golf bol vždy etalónom triedy a meradlom kvality, ktoré sa konkurencia vždy snažila dohnať. Nedávno predstavený facelift Golfu ďaleko posúva to, čo sa doteraz od rodinného hatchbacku dalo očakávať.

Poďme si v skratke predstaviť, čo je nové. Dizajnovo vydarený Golf nepotreboval veľké zmeny, aby vyzeral moderne. Dostal mierne upravené nárazníky a do vzorkovníka pribudli nové farby karosérie vrátane nádhernej žiarivej žltej metalízy. Nové sú aj predné a zadné svetlomety, ktoré majú jemne pozmenený tvar a najnovšie využívajú Full LED technológiu. To je však ešte popri nových modeloch diskov kolies všetko.

Oveľa zásadnejšie zmeny nastali v interiéri auta. Tu prebehla modernizácia v pravom slova zmysle – namiesto klasických budíkov tu môže byť moderný, príplatkový high-tech digitálny prístrojový štít Active Info Display, ktorý dokáže zobraziť množstvo zaujímavých údajov alebo dokonca mapu navigácie rovno pred vás. Ďalšie novinky sa nachádzajú na stredovej konzole. Každý rádionavigačný systém má teraz väčšiu farebnú obrazovku. Špičkový multimediálny systém Discover Pro má teraz uhlopriečku displeja až 9,2 palca a nádherné, jednoliate sklenené vyhotovenie.
Systém Discover Pro podporuje aj najnovšie funkcie v oblasti konektivity: Mirror Link, Android Auto a Apple CarPlay sú samozrejmosťou, ale pribudli aj aplikácie pre dopravu, počasie, ceny pohonných hmôt či multimédiá. Navigácia zobrazuje aj satelitné snímky z Google Earth či dokonca Street View, takže si môžete presne pozrieť, ako to vo vašej cieľovej destinácii vyzerá. O playlist na cestu sa môžu starať pasažieri a „posielať“ skladby do autorádia z notebooku či tabletu vďaka Volkswagen Media Control. Samozrejmosťou je palubná Wi-Fi sieť. Najväčšou a najšokujúcejšou novinkou je však ovládanie vybraných funkcií gestami – teda posunkami v priestore pred stredovou konzolou, bez dotyku obrazovky. Takúto schopnosť mala doteraz iba malá hŕstka tých najdrahších limuzín.

+3

Nový Golf si polepšil aj v oblasti asistenčných systémov. K dispozícii sú Emergency Assist, asistent cúvania s prívesom Trailer Assist a dokonca aj Traffic Jam Assit, ktorý umožňuje poloautonómnu jazdu v zápche. Predkolízny systém Front Assist bol doplnený o City Emergency Braking a najnovšie dokáže rozpoznávať aj chodcov.

Z motorov je najväčšou novinkou 1,5 TSI Evo s technológiou ACT (aktívna deaktivácia valcov) s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm už od 1 500 ot/min. Kombinovanú spotrebu má pritom iba 4,9 l/100 km. Unikátom je použitie turbodúchadla s variabilnou geometriou. Motor môže byť spojený s celkom novou 7-stupňovou DSG prevodovkou so špeciálnou funkciou plachtenia, kedy sa motor úplne vypne. Podvozkovo sa Golf nezmenil, pretože to ani nebolo potrebné. Stále patrí na absolútny vrchol triedy, čo sme si potvrdili na prvých testovacích jazdách na Malorke. Mimoriadne nás potešila aj nová prevodovka DSG, ktorá je rýchlejšia, než jej šesťstupňový predchodca.

Objednávkové knihy na nový VW Golf sú už otvorené, pričom jeho cena sa začína už na 14 290 Eur. Pre viac informácií navštívte www.vw.sk alebo www.volkswagenblog.sk.

chyba