BMW spúšťa zobrazovanie produktov v rozšírenej realite

BMW je prvým automobilovým výrobcom, ktorý poskytuje interaktívny zážitok s produktmi pomocou 3D rozšírenej reality a s technológiou pre mobily.

23.01.2017 08:00
bmw inzercia

BMW je prvým automobilovým výrobcom, ktorý poskytuje zákazníkom interaktívny zážitok s produktmi pomocou 3D rozšírenej reality. Ide o čerstvo spustený pilotný program. S použitím technológie pre mobilné telefóny Tango, ktorú vyvinula spoločnosť Google, si môžu zákazníci interaktívne vytvoriť svoje ideálne modely BMW i3 alebo i8.

bmw inzercia

Táto možnosť bude k dispozícii najprv v dvojcifernom počte predajných miest a záujemcovia ju môžu používať na mobilných telefónoch, ktoré podporujú technológiu Tango. Vďaka nej sa záujemcovia prostredníctvom vizualizácie a rozšírenej reality zoznámia s produktmi BMW i. Vytvoria si 3D obraz, v ktorom sa môžu interaktívne pohybovať: otvoriť dvere alebo kapotu či sadnúť si do vozidla a spoznať interiér. Eric Johnsen, riaditeľ vývoja rozšírenej reality v Google, vraví: „Výhodou je reálne vnímanie okolitého priestoru. Kolesá sú naozaj na podlahe, čo vytvára oveľa realistickejší zážitok.”

bmw inzercia

Aplikácia BMW i Visualiser je najnovšou inováciou v programe budúceho predaja BMW Group. Začal sa používať pred troma rokmi a úplne zmenil zážitok klienta pri kúpe vozidla. Aplikáciu navrhla a vyvinula spoločnosť Accenture, ktorá zozbierala dáta z vozidiel BMW i a spracovala ich pomocou technológie Tango. Zákazníkom ponúka nový interaktívny spôsob spoznávania vozidla vrátane možnosti otvárania dverí či zapínania svetiel. Preto, aby bol užívateľský zážitok maximálne intuitívny a čo najjednoduchší, je aplikácia skôr vizualizáciou než plnohodnotný konfigurátor. Prvky ako farby interiéru a exteriéru či kolesá sa dajú meniť dotykom obrazovky. Po ukončení vizualizácie si môže zákazník výsledok uložiť, prípadne sa o neho podeliť s ostatnými, vrátane predajcov BMW i. A to cez sociálne médiá, prípadne cez QR kód.

Po ukončení pilotnej fázy sa plánuje sprístupnenie aplikácie v obchode Google Play, aby si ju mohli záujemcovia stiahnuť a kedykoľvek používať na zariadeniach, ktoré spĺňajú nároky aplikácie Tango. Rozšírená realita má veľký potenciál pri podpore predaja.

chyba