Viete, ako postupovať pri dopravnej nehode?

Dopravná nehoda je nočnou morou každého vodiča. Predtým, ako si vodič sadne za volant, mal by vedieť, ako postupovať, keď sa niečo podobné stane. V skratke vám povieme, ako by ste sa mali zachovať a na čo máte nárok.

20.09.2016 10:00
continental inzercia Foto:

V prvom rade si treba ujasniť, čo sa za dopravnú nehodu považuje. Zákon definuje niekoľko prípadov, kedy ste sa stali účastníkom dopravnej nehody a kedy musíte zo zákona privolať policajtov. Keď nespadáte ani do jednej z týchto možností, túto udalosť môžete vyriešiť po dohode s ďalším účastníkom spísaním záznamu o škodovej udalosti. Policajtov vtedy volať nemusíte.

Dopravná nehoda je…

Keď niekto z prítomných zomrie alebo sa zraní, už možno hovoriť o dopravnej nehode. Takisto ak sa škoda vyšplhá nad 3990 eur alebo sa nehodou poškodí verejné zariadenie či tretia osoba. No taktiež ide o dopravnú nehodu, keď bol čo i len jeden vodič pod vplyvom alkoholu alebo nastal únik nebezpečnej látky. Dokonca aj vtedy, keď sa dotyční nevedia dohodnúť na tom, kto je vinník, sa musia privolať policajti. Stáva sa to častejšie, ako by ste si mysleli.

Čo spraviť ako prvé

Či už ide o dopravnú nehodu, alebo škodovú udalosť, postupovať by ste mali zo začiatku rovnako. V rámci bezpečnosti odstavte auto čo najbližšie ku krajnici a zapnite výstražné svetlá. Ak sa niekto zranil, okamžite volajte na číslo 155 alebo 112. Je v podstate jedno, ktoré z nich vytočíte, rozdiel medzi nimi je len v tom, že keď voláte na 155-ku, voláte priamo záchranárom, pričom pri druhom variante 112-ke vás centrálny pracovník prepojí na rýchlu pomoc. Predtým, ako ktorákoľvek osoba vyjde z auta, zabezpečte, aby mala na sebe reflexnú vestu. Za autom by mal svietiť výstražný trojuholník.

Foto: Dreamstime
continental inzercia

Poistka to istí

Ak nie je nikto zranený a s druhým účastníkom ste sa zhodli na tom, že podľa predpisov nejde o dopravnú nehodu, spíšete záznam, zavoláte poisťovni a máte to vybavené. Škoda by sa mala uhrádzať z poistky vinníka. Oznámenie by malo byť poisťovni poslané najneskôr do 15 dní od havárie. V prípade, že sa nachádzate v zahraničí, stačí ju kontaktovať do 30 dní.

Asistenčné služby – o čo ide?

Možno o tom viete a možno nie, ale aj asistenčné služby poisťovne by vám mohli pomôcť. Ide o nonstop infolinku určenú pre klientov v núdzi. Keď je auto v dezolátnom stave, môžu vám zabezpečiť jeho odtiahnutie do servisu a zabezpečiť vašu dopravu domov. V poisťovni, kde máte uzatvorenú poistku, sa spýtajte na škálu služieb, ktoré s asistenčnými službami viete využiť a, samozrejme, zapíšte si číslo, na ktoré môžete v prípade potreby zavolať.

Jazdite bezpečne a vyberajte si kvalitné pneumatiky

Jazdite bezpečne. Hovorí sa o tom všade a stále, ale táto veta sa nikdy nestane otrepanou. Vieme, že nikoho snom nie je havarovať. V tom lepšom prípade riešiť iba škodu na aute, v tom horšom vážne úrazy. To je samozrejmé.

Na druhej strane sú stále vodiči, ktorí berú cesty ako pretekársku trasu F1. Predbiehanie na miestach, kde to nie je dovolené či jazda s alkoholom vôbec nie sú ojedinelými prípadmi. Na to, aby ste predišli úrazom na cestách, potrebujete bezpečné auto a kvalitné pneumatiky. Nie je jedno, ako sú staré či akej sú značky. Vo výbere vám ochotne pomôžu pracovníci servisu, ktorý si vyberiete. Sieť autoservisov BestDrive vám ponúkne stovky prémiových pneumatík, špičkový servis a služby, ktoré vystihnú presne to, čo vaše auto potrebuje.

chyba