Ešte atraktívnejší Evoque

Range Rover Evoque prichádza pre modelový rok 2017 s mnohými vylepšeniami. Najväčším lákadlom je však verzia kabrioletu.

12.07.2016 08:00
Zdroj: archív
NAHLADOVA FOTO Land Rover inzercia Zdroj: archív

Model Range Rover Evoque je stelesnením úspechu. Od svojho uvedenia na trh v roku 2011 získal viac ako 182 národných a medzinárodných ocenení. Dovedna si ho kúpilo viac ako 520 000 zákazníkov na celom svete a naďalej je najžiadanejším luxusným SUV vo svojom segmente. Automobilka však ani náhodou nespí na vavrínoch. Naopak, ide ďalej a pre modelový ročník 2017 pripravila niekoľko noviniek, ktoré zvýšia atraktivitu modelu Evoque.

Zdroj: archív
Land Rover 9 inzercia Zdroj: archív

O 80 % lepší

Jednou z nich je nový multimediálny systém InControl Touch Pro, ktorý dostal až 10,2-palcový dotykový displej v štýle smartfónu či tabletu. To znamená, že ho môžete ovládať bežnými gestami prstami – švihnutie, posunutie, ťuknutie a tiež zväčšenie detailu roztiahnutím prstov, resp. jeho zmenšenie stiahnutím prstov.

Zdroj: archív
Ladn Rover 7 inzercia Zdroj: archív

Nový displej poskytuje extra široký formát 21:9 s rozlíšením 1 280 × 542 pixelov, čo predstavuje až 80-percentné zvýšenie oproti štandardnej osempalcovej dotykovej obrazovke. Majitelia ocenia nielen väčší rozmer a krajšie vykreslenie detailov, ale aj rýchlejšie reakcie systému a tiež možnosť prispôsobiť si základné zobrazenie displeja, vďaka čomu môžu mať svoje obľúbené aplikácie stále na dosah ruky.

Zdroj: archív
Land Rover inzercia Zdroj: archív

Evoque ako kabriolet

Najväčším lákadlom je Evoque Convertible, ktorý sa stáva nielenže prvým kabrioletom značky Range Rover, ale aj vôbec prvým kabrioletom v triede SUV. Evoque Convertible si pritom zachováva elegantné dizajnové proporcie pôvodného dizajnu päťdverového modelu a trojdverového kupé. Strecha sa po stlačení tlačidla za pomoci elektromotorov v priebehu 18 sekúnd schová za zadné sedadlá tak, aby nijako nedeformovala čisté línie karosérie. Samotný mechanizmus po zložení strechy prekryjú diskrétne panely. Konštruktéri vyvinuli aj nové bezrámové dvere.

Zdroj: archív
Land Rover 2 inzercia Zdroj: archív

Zároveň prepracovali horné časti zadných blatníkov, aby objem batožinového priestoru utrpel čo najmenej. Ostalo úctyhodných 251 dm3 a využiteľnosť kufra môže zvýšiť otvor na lyže. V ponuke nechýba ani deflektor, ktorý zlepšuje aerodynamický komfort pri jazde vo dvojici. Samotná strecha je vyrobená z tkaniny so špeciálnymi akustickými vlastnosťami a možno s ňou manipulovať až do rýchlosti 48 km/h. Mimochodom, jej opätovné natiahnutie trvá 21 sekúnd. Evoque Convertible je štvormiestny.

Zdroj: archív
Land Rover 1 inzercia Zdroj: archív

Posádku v prípade havárie chráni prepracovaná štruktúra karosérie so zosilnenými A-stĺpikmi a vystreľovacími oblúkmi za zadnými sedadlami, ale tiež nové airbagy prispôsobené špecifikám otvorenej karosérie. Samozrejmosťou sú kvalitné materiály a v ponuke sú všetky prvky pôvodného päťdverového modelu a kupé, vrátane off-roadových asistentov – regulácia zjazdu z kopca (HDC), asistent rozjazdu do kopca (HSA), postupné uvoľňovanie bŕzd v strmom kopci (GRC), ale aj monitorovanie hĺbky brodenia, či systémy Terrain Response a All-Terrain Progress Control. Nie je to teda iba taký mestský chválenkár, ale plnohodnotný Range Rover.

Text: Peter Varga

chyba