Exkluzívna prvá jazda na VW Tiguan!

Nevedeli sme sa dočkať, ale ten moment nakoniec prišiel: ako prví sme sadli za volant novučičkého Volkswagenu Tiguan! Je naozaj taký dobrý, ako sme očakávali? Obávame sa, že nie... Je totiž lepší!

27.04.2016 08:00
tiguan inzercia

Volkswagen Tiguan je veľmi úspešný model. Od jeho uvedenia v roku 2007 sa ho predalo vyše 2,8 milióna kusov. Tiguan je tak hneď po modeloch Polo, Golf a Passat štvrtým najdôležitejším modelom značky. Zároveň mu však patrí aj prvenstvo: predáva sa až v 170 krajinách, čo znamená, že je to najrozšírenejší zo všetkých modelov VW.

Tiguan je prvým SUV od Volkswagenu, ktoré je postavené na modulárnej platforme MQB. Z toho vyplýva, že aj keď je väčší, než predchodca, je zároveň ľahší. Tuhosť jeho karosérie sa napriek tomu zvýšila. Väčšie rozmery (+8 cm rázvor) znamenajú tri centimetre k dobru pre zadných pasažierov a ďalších 50 litrov objemu pre batožinový priestor. Ten má teraz objem 520 litrov, ktorý sa vďaka posuvným zadným sedadlám dá zväčšiť až na 615 litrov.

Novinkou pre tento model je aktívna kapota, ktorá sa v prípade zrážky s chodcom v priebehu 22 milisekúnd prizdvihne o 50 mm, čím zmäkčí náraz a zároveň zväčší vzdialenosť medzi kapotou a pevnými časťami motora, o ktoré by sa dalo poraniť. Je tu aj množstvo ďalších asistenčných a bezpečnostných systémov, ako napríklad proaktívna ochrana posádky, multikolízna brzda, emergency assist, inteligentné LED svetlomety, adaptívny tempomat… No skrátka všetko, na čo si spomeniete. Sú tu aj veci, ktoré by vám na um nezišli: vedeli ste o tom, že s Tiguanom sa dá spárovať aj GoPro kamera a vy môžete sledovať jej obraz na obazovke navigačného systému? Konektivitu má Tiguan zvládnutú na „výbornú“.

No ale ako jazdí? To sme prišli zistiť až do Berlína, aby sme vám priniesli exkluzívne prvé dojmy. Nebudeme vás zbytočne napínať, aj keď jednu zápletku do dejovej línie pridáme: Tiguan, ktorý nám pridelili, mal obuté 20“ kolesá. Vyzerajú neskutočne dobre, ale úprimne sme sa trochu obávali, ako na nich Tiguan bude jazdiť. Už si môžete vydýchnuť, čoskoro totiž vysvitlo, že sme sa nemali vôbec pre čo. Adaptívny podvozok DCC sme si prepli do komfortného režimu a v ňom jazdil Tiguan vynikajúco. Bol dostatočne plavný, ale nie hojdavý. Jeho podvozok na nerovnostiach nebúchal a príkladne držal zvolenú stopu. Tento režim odhadli vývojári skvele. Normálny režim je všeobecne využiteľný hádam na každú situáciu a športový sa hodí na kľukaté cestičky, ktoré chcete prejsť trochu rýchlejšie, než obyčajne. Tiguan však nikdy nestráca základnú dávku komfortu. Pochváliť musíme aj jeho odhlučnenie. Aj pri rýchlosti 210 km/h sme nemuseli príliš zvyšovať hlas. Odvaľovanie pneumatík takmer nebolo počuť (ešte raz pripomínam, že sme mali obuté dvadsiatky!) a jedine aerodynamický svist vetra okolo kabíny sa jemne zintenzívnil. Aj v takejto vysokej rýchlosti si Tiguan zachoval absolútnu stabilitu. Úžasný výsledok! Jazdu v Tiguane sme si užívali aj pre to, lebo z neho bol vynikajúci výhľad a auto vôbec nepôsobilo mohutne a nemotorne. Napriek tomu bol pri parkovaní skvelým pomocníkom systém Area View s virtuálnymi 360° kamerami. Aby sme udržiavali oči na ceste, o to sa starala novinka v portfóliu VW – Head-Up displej. Po dôkladnom teste na ceste sme mali možnosť vziať Tiguan aj do terénu. Na to nám slúžil Mellowpark. Je to miesto, kam chodia s obľubou skateboardisti a BMX-kári z celého sveta. My sme tam prišli s Tiguanom, aby sme si potvrdili jeho shopnosť sprístupniť všetky miesta v duchu Access All Areas. Čakalo nás prudké klesanie, stúpanie, kríženie náprav, testy trakcie, zostup po schodíkoch, prejazd po rampe (tu tiež vynikajúco poslúžil systém Area View) a bočný náklon na klopenej dráhe. Tiguan má so svojim novým pohonom 4×4 4Motion Active Control k dispozícii špeciálny prepínač jazdných režimov so štyrmi nastaveniami: sneh, cesta, offroad a offroad individual. Takisto má špecifické zobrazenie virtuálnych budíkov Active Info Display doplnené o ukazovatele natočenia predných kolies, kompas, poprípade teplotu vody či oleja. V teréne sa Tiguan správal SUVerénne. Úctyhodnú robotu odvádzala elektronika, ktorá auto nenechala v maléri ani keď malo dve kolesá prakticky vo vzduchu. Čo sa týka prejazdnosti, Tiguan ju mal lepšiu, než my :) Sami by sme sa s takým autom do takéhoto extrémneho terénu nevybrali. Ale je fajn vedieť, čo všetko auto dokáže :).

tiguan inzercia

Volkswagen Tiguan bol aj pre nás, fanúšikov Volkswagenu, obrovským prekvapením. Jazdí naozaj skvelo, je krásny a ukrýva mnoho talentov na viacero disciplín. Myslíme si, že to bude obrovský hit. Už sa nevieme dočkať, kedy si na ňom zajazdíme v domácich podmiankach na Slovensku! Galériu k článku nájdete na blogu http://www.volkswagenblog.sk.

chyba