Toyota Yaris Bi-Tone: Sen mladých hipsterov

Správny outfit a „bižutéria“. K tomu účes a „alternatívne“ nezávislé myslenie. Lenže chce to ešte jeden doplnok – auto.

23.03.2016 11:20
Toyota yaris inzercia

Auto je na Slovensku vnímané nielen ako dopravný prostriedok, ale aj ako ukážka určitého statusu či osobných preferencií s chuťou sa niekde zaradiť. Preto mnohí vnímajú jeho výber ako vážny životný krok. Aj mladí, ktorí sa svojím myslením a životnými hodnotami chcú odlíšiť. Jednoducho sa nechcú zaradiť do davu. Lenže mladosť neraz znamená aj istú finančnú „nestabilitu“, preto sa k slovu môže dostať jazdené vozidlo, alebo pokojne aj menšie, ale úplne nové.

Nové auto má vždy nesporné výhody pretavené najmä do záruky a starostlivosti autorizovaného servisu. Aj Toyota pochopila, že súčasná generácia mladých ľudí chce nielen perfektný produkt, ale chce aj niečo navyše, niečo výnimočné. V tomto zmysle osviežila model Yaris, v Európe tretí najpredávanejší model vo svojej triede. Malé automobily sú vďaka širokému použitiu populárne aj u nás. Navyše – aj Yaris si klienti môžu kúpiť s extra úsporným, no pritom dynamickým hybridným pohonom. Po novom však aj v originálnej vizuálnej úprave Bi-Tone.

Úprava Bi-Tone, vychádzajúca zo stupňa výbavy Style, znamená bielu perleťovú farbu karosérie doplnenú čiernou metalízou na streche, stĺpikoch čelného skla a vonkajších spätných zrkadlách, s pásmi čiernej metalickej farby pozdĺž bočných hrán kapoty a horných hrán predných blatníkov. Nechýba čierny zadný spojler a zatmavené zadné okná. Čierno-biele sú aj šestnásťpalcové disky kolies. Tomu sa hovorí štýl. A pokračuje aj v interiéri.

Toyota yaris inzercia

V ňom dominuje strop s troma možnosťami farebného stvárnenia – kompletne čiernej, teplej sivej alebo jemne odstupňovanej sivej. Aj samotný interiér, vrátane sedadiel, volantu aj výplní dverí, je riešený dvojfarebne v kombinácii čiernej a svetlosivej. Tomu sa hovorí dokonalosť. Keďže ide o exkluzívny Yaris, je aj ponuka motorov top. Bi-Tone sa predáva s benzínovým štvorvalcom s objemom 1,33 l a maximálnym výkonom 73 kW. Dodáva sa so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou Multidrive S. S oboma motormi je rovnaká maximálna rýchlosť 175 km/h a dokonca aj hodnota priemernej spotreby 5,1 l/100 km. Akurát akcelerácia z 0 na 100 km/h vyznieva lepšie pre manuálnu prevodovku – 11,7 vs. 12,6 s. Ak by však mladý klient chcel pod prednú kapotu niečo obzvlášť hodné výbavy Bi-Tone, tak je k dispozícii hybridný pohon. Pozostáva z kombinácie benzínového motora s objemom 1,5 litra a elektromotora so systémovým výkonom 74 kW. Maximálnu rýchlosť má 165 km/h, stovku zvládne za 11,8 sekundy. Najlepší je však parameter priemernej spotreby, len 3,6 l/100 km.

Style, ako najvyšší stupeň výbavy, obsahuje aj také položky, ako je automatická klimatizácia či vyspelý multimediálny systém Toyota Touch 2 so sedempalcovým dotykovým displejom. Obsahuje dokonca aj cúvaciu kameru a je schopný čítať textové správy. Za príplatok 660 eur sa dá rozšíriť o navigáciu. Perfektné však je, že mnohé prvky výbavy sa dajú objednať v špecifických balíkoch, aktuálne aj s výrazným cenovým zvýhodnením – až 590 eur pre každý paket. Korunku všetkému dáva možnosť financovania bez navýšenia Toyota Garant doplnená o predĺženú záruku Extracare na päť rokov (alebo 160 000 km) s asistenčnou službou na päť rokov.

Byť mladý neznamená byť bez možností, a ani bez možnosti vlastniť niečo jedinečné. Aj relatívne konzervatívna automobilka, akou Toyota sčasti je, vie zaujať a ponúknuť príležitosť byť svoj. A pokojne aj v malom balení modelu Yaris Bi-Tone.

chyba