„Načúvame radám a prosbám našich Štvorkárov“ prezrádza 4ka

Na slovenskom telekomunikačnom trhu už dlhšie evidujeme štyroch mobilných operátorov. 4ka, ako najmladší z nich, predstavila verejnosti vlastný originálny koncept, ktorý sa výrazne odlišuje od ponuky konkurencie a vdýchla tak „nový vietor do boja“ o zákazníka. Ako hodnotí operátor svoje doterajšie počínanie si a akými inovatívnymi spôsobmi pristúpil k svojim zákazníkom? O novinkách z kuchyne 4ky sme sa porozprávali s riaditeľom divízie obchodu a marketingu SWAN Mobile, a. s., Petrom Helexom.

18.05.2016 08:00
Peter Helexa inzercia

V poslednej dobe prinášate svojim zákazníkom ďalšie a ďalšie novinky. Nedávno to bolo volanie po 3. minúte do vlastnej sieti zadarmo. Prečo ste sa rozhodli práve pre takýto benefit?

Moja 4ka je vnímaná zákazníkmi veľmi pozitívne, lebo je jednoduchá, transparentná a výhodná. Na druhej strane sme často dostávali otázky zo zákazníckej bázy, či nechceme zvýhodniť napríklad volania v rámci rodiny alebo medzi priateľmi. Po dlhom uvažovaní sme sa nakoniec rozhodli pre túto formu, ktorú si môžeme dovoliť a podľa štatistík, ktoré máme k dispozícií, začali Štvorkári benefit volania po 3. minúte zadarmo s obľubou využívať.

Zameriavate sa v súčasnosti na prilákanie nových zákazníkov alebo prinášanie výhod pre už existujúcich?

Nechceme rozlišovať, kto je nový a kto starý zákazník. Napríklad to znamená, že všetci majú rovnaké ceny, ale aj ďalšie podmienky.

Zákazníci 4ky si pochvaľujú predovšetkým lacné dáta. Je vašou prioritou vylepšovať produkty a služby pre dátujúcich Štvorkárov?

Primárne sa zameriavame na dve cieľové skupiny. Máme tu ľudí, ktorí prišli do 4ky preto, lebo radi výhodne telefonujú a chcú platiť len za to, čo reálne potrebujú a tiež spotrebujú. A potom tu máme druhú skupinu zákazníkov, ktorí radi veľa dátujú, resp. „internetujú“. Pochopiteľne obe skupiny sa nám čoraz viacej prekrývajú. My vidíme našu budúcnosť najmä v dátach, preto investujeme veľké čiastky do budovania vlastnej modernej 4G siete a tiež do inovácií v oblasti našich internetových služieb. Nedávno sme napríklad spustili automatickú obnovu balíka GIGA. Reagovali sme tak opäť na požiadavky zákazníkov. Cena a kvalita našich služieb sa im páčila, ale bolo pre nich menej komfortné neustále si strážiť veľkosť objemu využitých dát v balíku. Preto sme všetkým zákazníkom sprístupnili túto novinku, vďaka ktorej zákazník vie, že za 1 euro minie 1 GB dát a nestane sa mu, že „spadne“ do účtovania po 1 MB.

Kedy sa zákazníci 4ky dočkajú aj paušálov?

Na základe prieskumov a štatistík, ktoré máme k dispozícii, nám vyplýva, že si k nám prenášajú čísla zákazníci so strednými a nižšími paušálmi. Prečo je tomu tak? Ako som už spomenul, u nás platíte za to, čo reálne spotrebujete. Iní operátori vás však prostredníctvom paušálov nútia kúpiť si určitú sadu služieb, z ktorých nie všetko každý mesiac využijete a naopak vám tam chýbajú služby, za ktoré si musíte priplatiť – skrátka platíte aj za niečo čo nevyužívate. U nás vo 4ke je to inak: môžete si sami flexibilne vyberať, čo práve potrebujete využívať. Tým nehovorím, že 4ka s ponukou, ktorá vyzve paušály konkurencie nepríde. Ja hovorím to, že už dnes takúto ponuku čiastočne máme a zákazníci na ňu pozitívne reagujú. A ohľadom našich ďalších krokov v tejto oblasti sa prosím nechajte prekvapiť. Požiadavky našich zákazníkov neostanú z našej strany nevypočuté.

Najnovšie ste spolu so Slovenskou poštou spustili kampaň s názvom Týždne 4ky. Čo od nej očakávate?

Od Týždňov 4ky očakávame lepšie oboznámenie sa zákazníkov so značkou 4ka, preto sa kampaň uskutoční po celom Slovensku postupne až na 96 pobočkách Slovenskej pošty. Zároveň si od Týždňov 4ky sľubujeme získanie ďalších spokojných zákazníkov 4ky.

Nedávno ste aktivovali službu posielania prémiových SMS. Chcete, aby sa zákazníci so svojimi mobilnými telefónmi nenudili?

Už sa asi opakujem: opätovne sme si vypočuli požiadavky našich Štvorkárov a vyšli sme im čo najskôr v ústrety. Tieto služby sme zo začiatku našim zákazníkom sprístupnili v obmedzenej miere, chýbali im, dali nám to vedieť, my sme to zaradili do priorít na spustenie, a dodali sme im to. Zákazníci 4ky tak môžu posielať prémiové SMS na viac ako 120 skrátených čísiel a zapojiť sa tak do rôznych hier, hlasovaní a súťaží.

Kedy prídu na rad ďalšie SMS služby ako SMS lístok a podobne?

Našou ambíciou je začať poskytovať možnosť SMS platieb za služby v priebehu najbližších mesiacov.

Aký je váš názor na „pestrofarebný“ telekomunikačný trh na Slovensku? Ako vnímate pozíciu 4ky? Ste spokojný s doterajšími výsledkami?

Trh je v súčasnosti vďaka nášmu príchodu živší. Konkurencia sa s nami snaží zdanlivo prostredníctvom svojich vedľajších značiek držať krok, no veľmi sa im to nedarí. Nie všetko, čo je na prvý pohľad výhodné, v sebe nemá rôzne háčiky, ako napríklad drahé dátové služby, nutnosť pravidelného dobíjania určitou sumou, a podobne. Ak chcú ostatní operátori spraviť niečo viac pre svojich zákazníkov, nech ich lepšie počúvajú a urobia svoje služby skutočne výhodnejšími. A nech tak urobia pod svojim vlastným menom – pod svojou hlavnou značkou, kde majú najviac zákazníkov, a nie pod značkou pripomínajúcou potraviny či zbojníkov. S našimi výsledkami sme spokojní, keďže už máme viac ako 150-tisíc zákazníkov, naša konkurencia však až tak spokojná a pokojná nie je.

V ktorom regióne sa vám darí najlepšie alebo kde vás výsledky najviac potešili?

Darí sa nám po celom Slovensku. Samozrejme, darí sa nám najviac tam, kde máme dostupné naše vysokorýchlostné dátové služby, tzn. vo veľkých a väčších mestách, no postupne pokrývame viac a viac obcí. Musím podotknúť, že sme veľmi obľúbení aj u Slovákov, ktorí študujú alebo pracujú v zahraničí. Máme veľa Štvorkárov napríklad v Belgicku, Nemecku, Veľkej Británii, Taliansku, ale tiež v susedských krajinách. Situácia sa trocha zmení počas leta, kedy určite zaznamenáme aktivity našich zákazníkov aj v obľúbených dovolenkových destináciách.

Ako pokračujete v rozširovaní pokrytia vlastnej siete?

Naše plány sa nám darí napĺňať, ale určite by sme radi postupovali ešte rýchlejšie. Sme však brzdení veľkou byrokraciou pri získavaní povolení pre naše základňové stanice. Chuť, vôľu, technológiu a peniaze k dispozícii máme a preto je našou ambíciou pokryť do konca roka viac ako 60 percent populácie, pričom sa zameriame aj na zahusťovanie našej siete v miestach, kde už máme 4G signál, aby sme zákazníkom poskytovali ešte kvalitnejšie služby.

Plány na zvyšok roka?

Mať čo najviac spokojných zákazníkov a neustále ich prekvapovať niečím novým a zaujímavým.

chyba