Refinancovanie nerieši len nevýhodné úvery

Lepší úrok a nižšie splátky vedú Slovákov k rozhodnutiu prehodnotiť súčasné pôžičky.

14.04.2014 08:00
Zuno - inzercia

Refinancovanie je jedným zo spôsobov ako ušetriť pri splácaní pôžičky. Za najdôležitejšie kritérium pri rozhodovaní sa o konsolidácii považujú Slováci výšku úroku, ktorý pri splácaní dostanú. Tento údaj však nie je vždy smerodajný a nemusí automaticky zlepšiť situáciu, v ktorej sú.

Nie je percento ako percento

„Klienti mnohokrát zabúdajú, že najdôležitejším kritériom je ročná percentuálna miera nákladov (RPMN), ktorá určuje celkové náklady spojené s úverom,“ informuje Lukáš Fúčela, produktový špecialista online banky Zuno. Výsledná suma, o ktorú klient úver preplatí, môže teda narásť v súvislosti s RPMN o rôzne položky. Patria k nim napríklad poplatky vzťahujúce sa k posúdeniu žiadosti o úver, administratívne poplatky, resp. poplatky za prevody peňažných prostriedkov, ale aj prvá navýšená splátka. Klientovi sa však môže podariť RPMN znížiť a to vtedy, ak prehodnotí viaceré možnosti na trhu a vyberie si pri refinancovaní banku, ktorá si niektoré z týchto poplatkov neúčtuje.

Nižšia splátka, prehľadnosť a jednoduchosť

Klient, ktorý sa rozhodne svoje úvery refinancovať, nezníži len mesačnú splátku, ale získa o svojich pôžičkách lepší prehľad. Množstvo úverov v rôznych bankách a spoločnostiach môže pri ich splácaní spôsobiť chaos, ktorý plynie z rôznych podmienok každej jednej spoločnosti. Jedna pôžička u jednej banky preto problémy s náročnou administráciou odstráni. V prípade, že si klient potrebuje požičať nielen na splatenie pôžičky, ale tiež na iný účel, v mnohých bankách nie je problémom požiadať aj o vyššiu sumu akou je tá, ktorá je potrebná na splatenie súčasného úveru.

Konsolidáciou pôžičiek sa odstráni hneď niekoľko problémov, spojených s nevýhodným splácaním. Dnes už klienta nemusí pri refinancovaní odrádzať ani obava zo zložitosti a zdĺhavosti tohto procesu, pretože všetko sa dá vybaviť rýchlejšie, aj prostredníctvom internetu. „V Zuno sa snažíme žiadosti posúdiť čo najskôr, no záleží to aj od dostupnosti klienta. Po schválení žiadosti a podpise zmluvy má klient peniaze na účte takmer okamžite,“ dodáva Lukáš Fúčela.

chyba