Hornbach na Slovensku posilňuje svoju pozíciu významného hráča

Spoločnosť Hornbach vytvorila v roku 2013 na Slovensku rekordný obrat vo výške 66 miliónov eur a dosiahla tak medziročný nárast o 18 percent. Svojich slovenských zákazníkov si Hornbach už 10 rokov získava predovšetkým vďaka šírke a kvalite sortimentu, ktorý zahŕňa 120 tisíc predajných artiklov. Z hľadiska efektivity podni-kania má v porovnaní s konkurenciou unikátny priemerný obrat na jednu predajňu, ktorý v prípade Hornbachu predstavuje 22 miliónov eur.

24.10.2014 08:00

Hornbach so svojimi dvomi marketmi v Bratislave a jedným v Košiciach zastáva výraznú pozíciu na slovenskom trhu DIY reťazcov pre stavbu a záhradu. „Oslovujeme početnú skupinu zákazníkov, vrátane tých najnáročnejších, ktorým vyhovuje nakupovať na mieste s najširšou ponukou sortimentu, kde je príjemné prostredie a ústretová obsluha, ktorá dokáže zákazníkov podporiť v malých aj veľkých projektoch v dome a na záhrade,“ dodáva Jaroslav Paděra, riaditeľ spoločnosti Hornbach pre Slovensko a Českú republiku. Podľa prieskumu INCOMA GfK najmä na západnom a východnom Slovensku, teda v spádových oblastiach predajní, Hornbachu patrí 12 percent trhu DIY (do-it-yourself) so sortimentom pre domácnosti.

Prvý projektový market Hornbach bol na Slovensku otvorený pred 10 rokmi
Slovensko je jednou z 9 krajín v Európe, kde spoločnosť Hornbach pôsobí. Prvý market Hornbachu na Slovensku bol otvorený už pred 10 rokmi v roku 2004 v Bratislave. Slovensko sa stalo jedným z významných míľnikov pre expanziu Hornbachu na ďalšie európske trhy. „Rok čo rok sa zvyšuje podiel obratu, ktorý Hornbach dosahuje mimo svojej materskej krajiny. V roku 2013 už obrat skupiny Hornbach mimo Nemecka predstavoval 42 percent na celkovom objeme obratu. Ku koncu roka 2013 zamestnával reťazec v Európe 16 497 pracovníkov, z toho 6 351 bolo mimo Nemecka. Na Slovensku Hornbach ponúka pracovné uplatnenie 396 pracovníkom,“ hovorí Lada Šmolková, finančná riaditeľka spoločnosti Hornbach pre Slovensko a Českú republiku.

Slováci vyžadujú kvalitné produkty
Záujem slovenských zákazníkov nakupovať sortiment pre stavbu a záhradu po slabších rokoch 2009 a 2010 postupne opäť rastie. Podľa dát Štatistického úradu Slovenska, v priemere slovenské domácnosti utratia za tieto produkty 33,4 eur mesačne. Podľa prieskumu INCOMA GfK pri nákupoch v DIY marketoch je pre zákazníkov najdôležitejším faktorom kvalita a cena. Pričom kvalitu ako prioritný parameter pri výbere tovaru označili zákazníci pri nákupe podláh, dverí, okien, náradia, obkladov, dlažby, sanity, krmiva pre domácich miláčikov a farieb. Cena ako najdôležitejšie kritérium pre výber naopak prevažuje pri nákupe stavebnín a sortimentu pre záhradu. Podľa prieskumov je spoločnosť Hornbach zákazníkmi uprednostňovaná najmä z hľadiska šírky a kvality sortimentu a príjemného prostredia pre nakupovanie.

„Počas celého môjho pôsobenia v Hornbachu bol pre mňa a môj kolektív vždy na prvom mieste zákazník. V poslednej dobe sa zvyšuje naša konkurencia a preto sa všetci ešte vo väčšej miere snažíme vyjsť zákazníkovi maximálne v ústrety, nesklamať jeho dôveru, aby sa vždy vrátil k nám ako k dôveryhodnému partnerovi,“ hovorí Mária Gábrišová, ktorá pred 10 rokmi začínala v Hornbachu ako zástupkyňa riaditeľa predajne, skúsenosti zbierala postupne na Slovensku, v Česku aj Rakúsku, a teraz je riaditeľkou predajne Bratislava Galvaniho.

Akcia pri príležitosti desiateho výročia
V súvislosti s desiatym výročím pôsobenia firmy na Slovensku sa zákazníci môžu tešiť na narodeninové oslavy, ktoré prebehnú 25. októbra súčasne na všetkých 3 predajniach. Chýbať nebude torta, prípitok a súťaže vrátane súťaže o 10 × 100 eur a dobrá hudba. Následne každú novembrovú sobotu môžu návštevníci všetkých troch marketov v rámci špeciálnych narodeninových akcií súťažiť o vybrané produkty zdarma.

chyba