Nový Volkswagen Golf: Ešte lepší!

Golf vždy udával tempo vo svojej triede. Teraz však riadne pridal do kroku. Nový Golf prichádza s technológiami, ktoré poznáme iba z prémiových limuzín.

28.11.2016 08:00
Golf inzercia Foto:

Nové technológie dizajnéri Volkswagenu prirodzene skryli aj do nového kabátu a tak vyzerá Golf po facelifte lepšie, než kedykoľvek pred tým. Jeho karoséria pôsobí uhladenejšie, pričom šibalsky prižmúrené a jemne zaoblené svetlomety dodávajú Golfu naozaj svieži nádych. Predné svetlá môžu byť za príplatok vybavené Full LED technológiou, pričom tie zadné využívajú LEDky už v sérii vo všetkých modeloch. Majú novú, modernejšiu grafiku s „premenlivým“ brzdovým svetlom v štýle väčšieho Passatu. Vrcholné verzie môžu byť dokonca vybavené aj dynamickými smerovkami. Tieto vizuálne zmeny sú zavŕšené novou ponukou farieb a diskov kolies, takže si nový Golf môžete ešte lepšie prispôsobiť vášmu vkusu.

Jemné zmeny sa odohrali aj v interiéri. Klasické budíky prístrojov môžete za príplatok vymeniť za high-tech digitálny prístrojový panel Active Info Display. Druhú najdôležitejšiu (a najbadateľnejšiu) zmenu postrehnete na prístrojovej doske. Všetky informačno-zábavné systémy majú teraz väčšiu obrazovku, pričom vrcholom je teraz nový systém Discover Pro so sklenenou povrchovou úpravou, dotykovými tlačidlami a uhlopriečkou rekordných 9,2 palcov! Systém má po novom ešte väčšie schopnosti v oblasti konektivity, pričom spolupracuje aj s Google Earth. Dostupné sú aplikácie pre počasie, ceny pohonných hmôt, informácie o dopravnej situácii… Skrátka – žiadna zásadná informácia vám neujde. Absolútnym triumfom tohto systému je možnosť ovládať ho gestami. Ničoho sa nemusíte dotýkať, stačí vo vzduchu pred obrazovkou spraviť jedno z prednastavených gest a systém vykoná dohodnutý pokyn. To je v tejto triede „ťažká frajerina“. Zvyšok interiéru zostal bez väčších zmien, iba materiály a dekory majú ešte príjemnejší vzhľad.

+2

Nový Golf dostal aj viac bezpečnostných systémov, takže sa môžeme tešiť na Emergency Assist, Trailer Assist a aj poloautonómnu jazdu v zápchach vďaka Traffic Jam Assist. Tieto systémy sú koniec-koncov dôverne známe z modelu Passat. Zaujímavou novinkou je celkom nový motor 1,5 TSI s výkonom 115 kW (150 koní), ktorý má mať v reálnej premávke ešte nižšiu spotrebu, než už aj tak veľmi úsporný motor 1,4 TSI.

Na Slovensku sa novinka predstaví na bratislavskom autosalóne, takže si ju nezabudnite prísť dôkladne obzrieť a vyskúšať! Viac si prečítajte na www.volkswagenblog.sk.

chyba